AcasăOldAtentie la clauzele abuzive din contractele de asigurari!

Atentie la clauzele abuzive din contractele de asigurari!

Companiile de asigurari au inceput sa fie criticate de toata lumea si, in anumite cazuri, pe buna dreptate, fiind incriminate tot mai des clauzele abuzive din contracte.

Asiguratii nu primesc despagubiri pentru distrugerile provocate de pompieri in timpul stingerii incendiilor

Numarul asigurarilor obligatorii ale locuintelor este in scadere, astfel ca anul trecut s-au incheiat mai putine polite decat in 2013. Nici contractele de asgurari facultative ale caselor nu s-au inmultit, cu toate ca nu exista luna in care sa nu fim bombardati cu stiri referitoare la cutremure devastatoare care pot avea loc oricand. Dar chiar si cei care mai incheie astfel de asigurari trebuie sa fie foarte atenti la clauzele contractuale, deoarece unii asiguratori introduc anumite clauze in defavoarea asiguratilor. Potrvit analistilor portalului financiar FinZoom, daunele provocate de pompieri nu sunt acoperite de politele de asigurare. „Ca si cand ar fi fost mai bine sa arda casa, fiindca atunci as fi fost despagubit complet, decat sa chem pompierii si sa nu fiu despagubit pentru daunele provocate de pompieri, in timpul stingerii incendiului”, a declarat directorul Directiei de Protectie a Consumatorilor din cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara, Calin Rangu.

Masuri

Printre obiectivele asumate de directia ASF specializata pe protectia consumatorilor se numara atat masuri proactive, cat si reactive. Cele proactive au in vedere identificarea practicilor abuzive si a cauzelor generatoare de petitii, precum si derularea de proiecte de educatie financiara in randul consumatorilor si asiguratorilor. Masurile reactive tin in primul rand de solutionarea reclamatiilor primite de la beneficiarii de asigurari, de pensii private sau a instrumentelor de investitii financiare (piata de capital). Astfel, consumatorul care nu a ajuns la o intelegere amiabila cu furnizorul de servicii financiare se poate adresa ASF, iar petitia se va solutiona in maximum 30 zile de la data inregistrarii. Cei interesati pot depune petitii online (formular online existent pe site-ul ASF), prin posta, e-mail sau direct la sediul ASF din Bucuresti, la biroul de relatii cu publicul. De asemenea, pot suna pentru asistenta de specialitate la TelVerde (0800.825.627) sau pot trimite mesaje pe pagina de Facebook a ASF. n

Cei mai reclamati asiguratori

ASF a inregistrat in 2014 peste 13.000 de reclamatii in domeniul asigurarilor. Dintre acestea, peste 58% au fost pentru Euroins (33,6%) si Astra (24,6%), cele mai reclamate societati de asigurare.

author avatar
Arpad Dobre
555 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger