AcasăOldAstra, cea mai reclamata firma de asigurari

Astra, cea mai reclamata firma de asigurari

Datele oficiale arata ca, spre deosebire de anul trecut, cand cele mai multe petitii ale asiguratilor RCA sesizau nereguli la Euroins, in acest an, pe primul loc in topul reclamatiilor se situeaza Astra, proaspat intrata in faliment.

Atat Astra. cat si anumite service-uri auto au fost reclamate din cauza incalcarii Normei RCA

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a primit in total, in primul semestru al anului 2015, un numar de 9.206 petitii, dintre care 87,91% au fost inregistrate in sectorul asigurarilor-eeasigurarilor (8.093). Aspectul cel mai des reclamat de catre petenti in semestrul I din 2015 a fost neplata sau plata partiala a despagubirilor sau a valorilor de rascumparare solicitate de catre asigurati sau pagubiti, precum si nerespectarea normelor RCA. Primele trei societati de asigurare cu cele mai multe petitii, in primele sase luni ale anului, au inregistrat, cumulat, 53,10%din numarul total de petitii adresate ASF, si anume:

–         Astra SA (21,49%),

–         Euroins SA (17,75%),

–         City Insurance SA (13,86%).

Mari nereguli

ASF a identificat urmatoarele deficiente sau practici incorecte:

–         Nerespectarea termenului legal de plata a despagubirilor aferente dosarelor de dauna deschise in baza politelor RCA, respectiv neplata despagubirilor. Cele mai multe petitii cu acest obiect au fost inregistrate pentru Astra SA. Valoarea acestor despagubiri, aprobate si neachitate pana la data de 26.08.2015, este de 5.225.563 lei.

–         Stabilirea valoarii de piata a vehiculelor fara respectarea prevederilor Normei RCA, prin folosirea ofertelor de pe piata (olx.ro, autovit.ro, tocmai.ro etc.), acestea nefiind sisteme profesioniste de evaluare care sa permita evaluarea obiectiva si transparenta a vehiculelor.

–         Nerespectarea de catre asiguratori a prevederilor Normei RCA privind informarea pagubitilor cu privire la motivele diminuarii valorii despagubirilor solicitate.

–         Neaplicarea prevederilor normelor RCA in vigoare la data emiterii politelor de asigurare RCA, in cazul daunelor totale.

–         Incarcarea eronata a informatiilor in baza de date CEDAM, fapt care a condus la stabilirea eronata a clasei de bonus-malus la momentul incheierii noilor polite RCA pentru persoanele asigurate.

–         Practici incorecte privind vanzarea on-line a politelor RCA. In acest sens s-a derulat un proiect de mistery shopping si a fost generata o alerta specifica. ASF a emis o norma specifica, plecand de la constarea conduitei incorecte de business a anumitor entitati in relatia cu consumatorii.

–         Emiterea unor polite RCA false. In scopul protejarii intereselor consumatorilor de asigurari a fost generata o alerta specifica in acest sens.

–         Nerespectarea prevederilor conditiilor de asigurare pentru asigurarile facultative auto Casco, in ceea ce priveste modul de stabilire a valorii reale a vehiculelor la data producerii evenimentelor rutiere.

Reparatii cu piese second-hand

Unele service-uri auto au fost reclamate pentru:

–         emiterea unor devize de reparatie care cuprind tarife orare la manopera mult mai mari decat cele practicate de unitatile reparatoare ale marcii auto respective;

–         constatarea de catre asigurator, cu ocazia inspectiei post-reparatie, a montarii de piese after-market sau second-hand pe masinile reparate si solicitarea, prin devizele de reparatie, a costurilor aferente pieselor originale;

–         introducerea de operatiuni suplimentare in devizul de reparatii fata de nota de constatare a pagubelor;

interventia manuala in programul de specialitate in care a fost intocmit devizul, determinand marirea nejustificata a pagubei.

author avatar
Arpad Dobre
349 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger