Nimeni nu poate nega: Angela Gheorghiu este o diva, publicul o adora si ii asteapta cu nerabdare fiecare aparitie ori disc, in schimb, criticii o cam trag de urechi, ba pentru ca si-a anulat cine stie ce spectacol, ba pentru ca e prea capricioasa, adica prea… diva.
Invitata la Scala din Milano, pentru un recital in compania pianistului Jeff Cohen, soprana Angela Gheorghiu a reusit sa-i imparta pe iubitorii muzicii in doua tabere, la fel de hotarate: cea a spectatorilor care i-au adorat fiecare sunet, fiecare gest si fiecare tinuta (artista a stralucit in patru toalete, una dintre acestea, un superb costum popular romanesc) si cea a spectatorilor carcotasi, care nu au ezitat sa se planga ba de inceperea cu intarziere a recitalului, ba de atitudinea artistei. Vezi Doamne, Angela Gheorghiu ar fi intrat atat de bine in rolul divei, incat a uitat sa mai fie o femeie in carne si oase, care se comporta cu naturalete. “Angela Gheorghiu si-a tuguiat buzele, a stat in poze bine determinate si a facut pe cocheta. Si-a pus degetul aratator in coltul gurii, cum fac modelele, si a aruncat priviri seducatoare catre galerie. A chicotit si a oftat ca o adolescenta”, a comentat Graham Spicer, regizor, scriitor si actor la Milano, precum si posesorul unui foarte frecventat blog despre opera si balet. “S-a comportat ca o fetiscana de 15 ani, care tocmai si-a descoperit feminitatea si a fost in culmea fericirii atunci cand cineva din public i-a strigat “esti superba”. Ba, in timpul recitalului de la Milano, a beneficiat si de fluieraturi admirative. Poate ca, in loc sa incerce sa faca pe Maria Callas ar trebui sa incerce sa fie Marilyn Monroe”, a comentat, rautacios, acelasi Spicer, care, in mod bizar, a considerat ca ideea Angelei Gheorghiu de a schimba patru tinute a fost un gest de o “aroganta agresiva”. Si de parca nu ar fi fost suficient, bloggerul a mai scapat o rautate: cum ca, apropiindu-se de 50 de ani, Angela Gheorghiu ar trebui sa gasesca indrazneala de a fi ea insasi, nu a de a interpreta un personaj. “In loc de posturi studiate de diva, poate ar fi mai bine sa transmita cum este, de fapt, femeia Angela Gheorghiu”, a mai scris Graham Spicer, care, din pacate nu a remarcat si un alt aspect: faptul ca in templul operei numit Scala din Milano, Angela Gheorghiu s-a prezentat cu un repertoriu in mare parte romanesc, dorind, astfel, sa promoveze muzica tarii sale natale, un gest pentru care merita toate aplauzele.