AcasăRecomandariAlertă europeană! Azotatul de amoniu de la airbag-uri provoacă explozii

Alertă europeană! Azotatul de amoniu de la airbag-uri provoacă explozii

Pericol de moarte pentru posesorii de Mercedes și Ford

Comisia Europeană a emis două alerte privind pericolul grav generat de azotatul de amoniu utilizat în dispozitivul de umflare a airbagului, care poate provoca explozii. Asociația pentru Protecția Consumatorilor Infocons a solicitat autorităților române să intervină pentru remedierea acestor probleme la autovehiculele Mercedes-Benz și Ford înmatriculate în țara noastră.

Zeci de mii de șoferi din România se află într-un pericol iminent fără să aibă habar de acest lucru. Sistemul Safety Gate al Comisiei Europene a emis două alerte extrem de grave referitoare la riscurile de explozie la dispozitivele de airbag-uri ale mărcilor Mercedes-Benz și Ford, solicitându-se retragerea produselor de pe piață. Astfel, pentru Mercedes-Benz, la modelele A-Class, C-Class, GLK, E-Class, ML, GL, R-Class, SLK, SLS AMG, fabricate între 2004 și 2016, a fost emisă o alertă din cauza generatoarelor de gaz cu azotat de amoniu fără agenți de uscare, care ar putea, în anumite condiții climatice, să conducă în timp la o schimbare chimică a combustibilului.

”În cazul unui accident care a declanșat eliberarea unui airbag pentru conducător sau a unui airbag pasager, această modificare ar putea provoca o explozie a generatoarelor de gaz.În cazul în care un generator de gaz rupează, airbag-ul nu ar avea, așadar, nicio funcție de restricționare și piesele detașate de la generatorul de gaz ar putea ajunge în interiorul vehiculului.Acest lucru ar crește riscul de rănire a călătorilor”, se arată în alerta emisă de Germania. Totodată, la autoturismele marca Ford, produse în Statele Unite, la modelele Mustang, Fusion, MKZ, Lincoln Town Car, Edge, MKX, Ranger, Ford GT, fabricate din 2005 până în 2014, s-a constatat că azotatul de amoniu utilizat în dispozitivul de umflare a airbagului poate avea o modificare substanțială în timp din cauza degradării provocate după o expunere prelungită la o umiditate absolută ridicată, la temperaturi ridicate și la cicluri de temperaturi înalte. ”În cazul în care un airbag este activat, acesta poate conduce la creșterea presiunii sau poate provoca o presiune internă excesivă iar corpul acestuia să se spargă, iar fragmentele de metal pot trece prin materialul pernei care provoacă rănirea ocupanților”, se precizează în alerta emisă de Regatul Unit.

În România scapă cine poate

În țările occidentale, astfel de alerte grave sunt urmate de retragerea urgentă a produselor de la consumatori. În România însă autoritățile nici măcar nu îi informează pe consumatori, ca să știe că se află în pericol. ”În momentul în care discutăm de o alertă rapidă, autoritățile ar trebui să se mobilizeze și să găsească, pe de o parte, o formulă de monitorizare, iar pe de altă parte o modalitate de informare a consumatorilor, care să facă o sesizare, în cazul în care dețin astfel de autovehicule, către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor pentru a putea fi despăgubiți sau a putea beneficia de reparații sau de retragere a produsului.

Cred că ar trebui odată pentru totdeauna să se înțeleagă și pe teritoriul României că toți consumatorii trebuie să fie cu adevărat protejați de autoritățile publice, iar când vorbim de retrageri de produse și despăgubiri, aceste lucruri trebuie să se întâmple de îndată. Din păcate, în zona Europei de Est și mai ales în România, sunem la coada listei și cu retragerea produselor, cu despăgubirile și cu atenționarea din partea autorităților, care ar trebui să facă public aceste alerte, mai ales când produsele pun în pericol viața și sănătatea oamenilor”, ne-a declarat Sorin Mierlea, președintele Asociației pentru Protecția Consumatorilor Infocons.

Consumatorul, respectat doar în Vest

Consumatorii ar trebui anunțați imediat când apar alerte care presupun riscuri majore, iar titularii de marcă a unor asemenea produse să ia legătura cu Registrul Auto Român și cu serviciile de înmatriculare a autovehiculelor pentru a depista persoanele care se află în pericol, susține Sorin Mierlea, președintele Infocons. ”În țările europene, în cazul unor astfel de alerte, firmele producătoare îi notifică pe cetățenii care dețin în proprietate astfel de autoturisme, prin mail, prin sms, prin poștă, pentru a veni deîndată în service-urile reprezentanțelor pentru a putea repara sau a înlocui dispozitivele care generează riscuri sau chiar a retrage produsul cu plata despăgubirilor cuvenite cu celeritate, nu după ani de zile sau niciodată, cum se întâmplă la noi”, ne-a mai precizat președintele Asociației pentru Protecția Consumatorilor infocons, Sorin Mierlea.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
498 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger