Cauta

Aberatie fiscala: Masinile polueaza doar la reinmatriculare!

Autoritatile au impus proprietarilor de masini, inca din 2007, plata unei taxe de poluare, care a fost apoi rebotezata, acum numindu-se timbru de mediu. Aceasta ultima varianta se aplica in baza unei aberatii fiscale, deoarece o masina inmatriculata in Romania, apoi revanduta tot la noi se taxeaza cu timbrul de mediu la reinmatriculare, de parca pana atunci nu ar fi poluat deloc.

Mihai Cune sustine impozitarea masinilor in functie de vechime si poluare nu doar dupa cilindree

Jucatorii de pe piata masinilor masinilor noi si second hand (de import si autohtone) sunt total nemultumiti de actuala forma a timbrului de mediu, Acesta a fost gandit, initial, ca o forma de taxare a poluatorului, dar de mai bine de doi ani blocheaza tranzactiile de pe piata auto interna. Business managerul Autovit.ro, Mihai Cune, sustine ca trebuie gasita o solutie pentru modificarea timbrului de mediu care, chiar daca nu are cum sa multumeasca toate partile, poate macar sa deblocheze piata interna.

Etape si solutii

O varianta ar fi trecerea, in mai multe etape, la un impozit anual care sa inlocuiasca timbrul de mediu. Astfel, daca in decurs de doi-trei ani s-ar reduce treptat timbrul de mediu la valori de 100-200 de euro, care sa nu mai constituie un factor blocant al tranzactiei, veniturile la buget s-ar putea completa cu incasarile din impozitul anual.

Mihai Cune

Cune afirma ca este necesar ca impozitul sa fie calculat printr-o o formula noua, care sa tina cont de vechimea masinii si de norma de poluare, nu doar de capacitatea motorului, ca in prezent. Astfel s-ar putea evita cazurile actuale, cand pentru un autoturism Dacia cu motor de 1.400 cmc din 1977 se plateste acelasi impozit ca pentru o masina noua Euro 6 cu aceeasi cilindree. „O masina polueaza atata timp cat este exploatata, astfel ca principiul «poluatorul plateste» ar fi respectat, nu ca acum, cand (potrivit principiului pe baza caruia se aplica timbrul de mediu – n.r.) o masina polueaza doar daca este tranzactionata”, a spus Cune.

Topul tranzactiilor

Intr-un top al inmatricularilor de masini noi in 2014, prezentat, ieri, de Mihai Cune, pe primul loc se situeaza Dacia (31,9% din totalul inmatricularilor), urmata de Skoda (9,8%), Volkswagen (9,3%), Ford (8,2%) si Renault (5,8%). In topul marcilor de masini second hand de import inmatriculate in 2014 domina, ca si in anii trecuti, Volkswagen (28,4% din total), Opel (17,9%) Ford (11,8%) BMW Audi (ambele cu o cota de piata de 6,6%). In cazul tranzactiilor efectuate in tara cu masini second hand (este vorba de reinmatricularea unor marci inmatriculate initial tot in Romania), tot Volkswagen este pe primul loc (20% din totalul vanzarilor), urmata Opel (13%), Dacia (10%), Ford  (9%) si BMW (7%). Cand vine vorba de oferta de vanzare, ponderea cea mai mare in totalul anunturilor pe Autovit.ro o detin urmatoarele modele:  Volkswagen Golf (7,3%), Opel Astra (6%), Volkswagen Passat (5,2%), Ford Focus (4,1%) si Audi A4 (3,7%).

Ultimele stiri

  • Asia Express – Emil Rengle & Alejandro iau imunitatea mare
  • Trump a semnat decretul de desfășurare a Gărzii Naționale în Memphis/„Vom rezolva asta, așa cum am făcut la Washington”
  • Un tânăr de 19 ani a intrat cu mașina într-o terasă din Piatra-Olt: nouă persoane rănite
  • Avertismentul liderului de sindicat: „Circulația metroului ar putea fi oprită din această cauză”/Se așteaptă soluții de la Guvernul Bolojan
  • Fostul ministru al Apărării, Gabriel Leș, reacție la gafele lui Moșteanu: Politica USR slăbește poziția României în fața partenerilor strategici
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 16 septembrie 2025 – Zi excelentã pentru activitatea mentalã
  • Antena 3 CNN îl plimbă pe Nicușor Dan ca pe un bibelou politic: România moare de foame, iar „președintele” bolborosește prostii
  • Dronă neutralizată deasupra clădirilor guvernamentale din Polonia
  • Ambasadorul Marius-Gabriel Lazurcă, rechemat din Mexic: urmează drumul spre șefia SIE?
  • Exit mobile version