AcasăEditorialRazvan Ioan BoanchisCopiii beznei neoproletare și modelul activistului obtuz

Copiii beznei neoproletare și modelul activistului obtuz

Comuniștii updatați, dracii ăștia mici au mai făcut o lucrare din ciclul „Cine te-a distrat mai mult? Giani sau Bobiță?” Diferența e că actorii care îi interpretează pe Giani și Bobiță fac pe proștii, în timp ce minoritatea asta agresivă e proastă de-a binelea. Așadar, copiii beznei proletare din SUA, dar și din câteva state europene, vor să dărâme statuile și să elimine icoanele cu Iisus, pentru că Mântuitorul ar reprezenta „supremația rasei albe”. Nimic nou. Când a fost războiul civil din Spania, „comuniștii au intrat în biserici călare și au tras cu mitraliera în obrazul lui Christos”, după cum povestea un personaj, la fel de nociv, al epocii.

Mă, copii, dacă vreți să faceți o lucrare, faceți-o profesionist, ce naiba! Citiți despre vechii activiști de partid și organizați-vă! Unii activiști declanșau campanii din astea fară plăcere, din inerție. Dar exista și activistul zelos și obtuz. Aici vă încadrați voi. Să vă dau câteva „linii de urmat”! „Să vă prelucrez”, cum zicea Brucan.

În așezările rurale, „rânduielile Ortodoxiei latino-orientale” (pe care vreți să le distrugeți voi) au lăsat câte cinci-șase preoți în cele cinci-șase sate ale comunei. Erau câte cinci-șase preoți și un singur activist. Și atunci, în ședințele de la județeană de partid, un propagandist bătea cu pumnul în masă și striga „să se inverseze raportul, tovarăși”! „Pe teren” era trimis activistul zelos și obtuz, care rezolva cazul.

Activistul zelos și obtuz apărea pe neșteptate și la ședințele ținute în școli sau în spitale. Medicii și profesorii făceau ședințele alea fară nicio tragere de inimă. După ce îi asculta, activistul zelos și obtuz îi certa pentru că le lipsește patosul partinic și striga „tovarăși, nu aveți conștiință revoluționară pentru că v-ați îndepărtat de popor! Să se ridice în picioare fiecare medic (sau profesor) și să spună câți prieteni are din rândurile clasei muncitoare!”

În cartea „În prezența stăpânilor, Treizeci de ani de jurnal secret la România Liberă”, Boris Buzilă, șef al departamentului cultural, povestește că la o ședință de partid ținută în redacție a venit și o activistă zeloasă și obtuză. Bineînțeles că i-a certat pe ziariști. „Nu sunteți suficient de combativi! Ați fost vreodată la o ședință ținută la Uzina Republica? Să vă duceți să luați notițe, să învățați de la clasa muncitoare!”

Mi-ar placea să vină și la noi în redacție un agitator userist și să mă certe că n-am scris despre moartea tovarășului american Floyd. N-aș avea răspuns. Ce să-i spun dragului tovarăș userist? Că mi-a pasat de tovarășul Floyd cât mi-a păsat și de Colectiv? Există fenomene care mai mult te afectează decât te interesează. Cutremure, furtuni, incendii, doamna Macovei.

author avatar
Razvan Ioan Boanchis Publicist-comentator
Publicist-comentator la "Național" din 1997. Ziarist original și de contra-opinie. Autor a zece cărți. I s-au decernat numeroase premii jurnalistice și literare. Îl citesc cu plăcere chiar și cei care nu îi împărtășesc părerile. Uneori, nici el nu e de acord cu el.
1.426 afisari

6 COMENTARII

  1. Autor: Coman Lucică
    Axiomă: Democrația este un merit, nu un dar.
    Postulat: Luptă pentru abolirea tiraniei să meriți democrație!
    Lemă: Toate revoluțiile sociale au înlocuit o tiranie cu altă tiranie.

    Proclamația reformei universale pentru asigurarea concordiei sociale
    Prima revoluție socială pentru implementarea democrației prin abolirea tiraniei
    Societatea umană actuală este înveninată din cauza tiraniei întronate prin îmbogățirea excesivă a unei mici părți a populației concomitent cu sărăcirea marii părți a acesteia.
    Pentru implementarea, garantarea și funcționarea democrației sunt necesare reforme profunde, realizabile prin unirea forțelor maselor cu averi mici și drepturi îngrădite, reforme prin care să se facă imposibilă înlocuirea puterilor actualilor excesiv de bogați cu ale altor viitori la fel de bogați, asigurând, astfel, transformarea piramidei tiraniei în piramida democrației.
    Piramida tiraniei Piramida democrației

    Situația actuală
    Culoarea verde reprezintă averea și drepturile individuale care se cuvin tuturor persoanelor;
    Culoarea roșie reprezintă averea și drepturile acaparate de reprezentanții grupurilor sociale, ele fiind izvorul tiraniei;
    Culoarea galbenă reprezintă averea și drepturile nerecunoscute nimănui (pierderi sociale).
    Situația după implementarea reformelor
    Culoarea verde reprezintă averea și drepturile individuale care se cuvin tuturor persoanelor;
    Culoarea roșie reprezintă averea și drepturile cedate reprezentanților grupurilor sociale ca bază a democrației;
    Culoarea galbenă reprezintă averea și drepturile nerecunoscute nimănui (pierderi sociale).

    Principalele reforme aflate la îndemâna maselor spre implementare, prin constituție, pentru abolirea tiraniei și instaurarea democrației:
    – Reformarea sistemului social;
    – Reformarea sistemului economic;
    – Reformarea sistemului de salarizare;
    – Reformarea contabilității și a sistemului de distribuire a profitului;
    – Reformarea sistemului fiscal, eliminarea evaziunii și a posibilităților de spălare a banilor;
    – Reformarea sistemului administrativ;
    – Reformarea sistemului de învățământ, cultură, sănătate și apărare a ordinii publice;
    – Reformarea sistemului de participare a membrilor comunității la administrarea grupurilor sociale;
    – Reformarea sistemului judiciar.
    I. Reformarea sistemului social
    1. Abolirea tiraniei sociale prin eliminarea sărăciei ca singura cale de implementare a democrației;
    2. Reducerea decalajului dintre mărimile averilor populației prin creșterea mai rapidă a averii celor săraci și a șanselor acestora de acces la resursele de care dispune grupul social din care fac parte;
    3. Garantarea mobilității persoanelor între grupurile sociale;
    4. Garantarea dreptului persoanelor de a face parte din toate grupurile sociale pentru care au abilitățile specifice fiecăreia dintre ele.
    II. Reformarea sistemului economic
    5. Abolirea discriminării economice;
    6. Abolirea însușirii întregului profit de către patronat;
    7. Asumarea proporțională a riscurilor.
    III. Reformarea sistemului de salarizare
    8. Salariul niciunei persoane nu poate fi secret;
    9. Salariul maxim al unei persoane nu poate fi mai mare de cinci ori decât salariul cel mai mic din entitatea privată sau publică respectivă, pentru același timp lucrat ;
    10. Salariul maxim al unei persoane din entitatea publică nu poate fi mai mare de șapte ori decât salariul cel mai mic, pentru același timp lucrat, obținut în anul anterior în entitățile private aflate în Unitatea Administrativ Teritorială în cauză.
    IV. Reformarea contabilității și a sistemului de distribuire a profitului
    11. Garantarea dreptului entităților de a stabili conturile contabile și funcționarea acestora;
    12. Înlocuirea termenilor venituri și cheltuieli cu sume încasate și respectiv sume plătite;
    13. Abolirea sistemului de contabilizare și distribuire, prin dividend, a profitului în favoarea părții neamortizate a capitalului investit de patronat;
    14. Recunoașterea calității de patronat numai grupului de persoane care a efectuat vărsăminte amortizabile la capitalul social;
    15. Recunoașterea calității de capital investit a sumelor aferente salariilor;

    16. Recunoașterea calității de capital investit de către plătitori a oricăror sume încasate anticipat de la aceștia (depozite bancare, prime de asigurare, avansuri pentru mărfuri, lucrări de executat și servicii prestate, împrumuturi bancare și nebancare);
    17. Abolirea dobânzilor pentru orice sumă către orice persoană și înlocuirea acestora cu drepturi de participare la distribuția profitului realizat prin investirea sumelor respective;
    18. Determinarea profitului realizat ca diferența dintre toate sumele încasate din vânzarea mărfurilor, executarea lucrărilor, prestarea serviciilor și toate sumele plătite în același scop;
    19. Recunoașterea calității de participant la crearea profitului a întregului capital investit, mai puțin a părții neamortizate a capitalului vărsat de patronat;
    20. Recunoașterea calității de patron-investitor a Unităților Administrativ Teritoriale în cauză, cu drept de participare prioritară la distribuirea profitului, în proporție de 35%;
    21. Recunoașterea, dreptul de participare la distribuția profitului, în favoarea capitalului investit de patronat, doar a părții de amortisment aferentă acestuia;
    22. Niciun capital investit de patronat nu se poate amortiza în mai puțin de 10 de ani;
    23. Garantarea dreptului membrilor patronatului de a stabili durate mai mari de amortizare a capitalului vărsat;
    24. Distribuția profitului net se va face între patronat, munca salariată, titularii plăților anticipate și cei care au acordat împrumuturi, proporțional cu participarea fiecărei părți la crearea profitului, după distribuirea părții cuvenite prioritar Unității Administrativ Teritoriale.
    I. Reformarea sistemului fiscal, eliminarea evaziunii și a posibilităților de spălare a banilor
    25. Desființarea tuturor impozitelor și a taxelor și instituirea doar a impozitului pe clădiri în sumă de șapte unități monetare naționale pe metru pătrat suprafață desfășurată și a impozitului pe teren în sumă de cinci unități monetare pe hectar;
    26. Dreptul de încasare a impozitelor și a taxelor îl au doar Unitățile Administrativ Teritoriale;
    27. Afișarea tuturor prețurilor și a tarifelor de vânzare și de cumpărare în sistem electronic public;
    28. Abolirea secretului bancar;
    29. Abolirea secretului numelui persoanelor care au calitatea de investitor;
    30. Abolirea secretului fiscal;
    31. Abolirea sistemului de negociere a prețurilor și a tarifelor;
    32. Abolirea sistemului de licitații pentru orice fel de achiziții;
    33. Instituirea dreptului de moștenire și de proprietate intelectuală exclusiv în favoarea Unităților Administrativ Teritoriale;
    34. Desființarea burselor de mărfuri și de valori;
    35. Desființarea circulației banilor de hârtie;
    36. Introducerea sistemului de încasări și plăți exclusiv prin sistem electronic.
    II. Reformarea sistemului administrativ
    37. Reforma sistemului administrativ-teritorial;
    38. Desființarea Unităților Administrativ Teritoriale care au mai puțin de un milion de locuitori și înființarea unor noi Unități Administrativ Teritoriale care să aibă cel puțin un milion de locuitori;

    39. Nicio Unitate Administrativ Teritorială care, înainte de reformă, a avut peste un milion de locuitori nu se poate diviza;
    40. Unitățile Administrativ Teritoriale învecinate, care erau alipite fizic înainte de reformă, se vor uni într-o singură Unitate Administrativ Teritorială;
    41. Toate instituțiile publice aflate ierarhic deasupra Unităților Administrativ Teritoriale vor fi finanțate din sumele alocate de Unitățile Administrativ Teritoriale.

    III. Reformarea sistemului de învățământ, cultură, sănătate și apărare a ordinii
    publice
    42. Asigurarea gratuității tuturor formelor de învățământ și de sănătate ;
    43. Asigurarea de pensii sociale, la nivelul salariului minim din Unitatea Administrativ Teritorială, pentru toate persoanele care au depășit vârsta de 65 ani;
    44. Garantarea dreptului persoanelor de a investi în societățile de asigurări sume pentru care să cunoască permanent dividendele de primit după pensionare;
    45. Plățile necesare învățământului, sănătății, pensiilor sociale și apărării ordinii publice se asigură de Unitățile Administrativ Teritoriale din impozitele și taxele încasate.
    IV. Reformarea sistemului de participare a membrilor comunității la
    administrarea grupurilor sociale
    46. Constituirea comitetelor de administrare, cu alegeri prin vot electronic, pe o singură listă cuprinzând toți candidații, în ordine alfabetică pentru toate instituțiile publice;
    47. Obiectivele și structura instituțiilor publice (din cadrul și din afara Unităților Administrativ Teritoriale) vor fi stabilite in raport de sumele disponibile pentru finanțare de care dispun Unitățile Administrativ Teritoriale;
    48. Niciun mandat nu va fi mai lung de cinci ani;
    49. Fiecare persoană va putea candida, într-un interval de 10 ani, o singură dată, indiferent dacă va fi aleasă sau nu;
    50. Toate candidaturile pentru oricare comitet de administrare se depun electronic la Unitatea Administrativ Teritorială de domiciliu a candidatului care urmează să organizeze desfășurarea scrutinului;
    51. Abolirea secretului votului pentru asigurarea responsabilității celui ales față de cel care l-a votat;
    52. Data și scopul scrutinului se vor face publice prin sistem electronic, cu cel puțin 30 de zile înainte de ziua stabilită pentru încheierea votului. Depunerea candidaturilor și întocmirea listelor de candidați se vor face publice tot electronic în momentul depunerii acestora, votul putându-se exprima, de fiecare alegător, o singură dată pe durata de publicitate a candidaturilor;
    53. Vor fi declarate alese, în cadrul numărului de mandate aferente scrutinului, în ordine descrescătoare, persoanele care au obținut cele mai multe voturi. În cazul în care pentru ultimul loc sunt mai mulți candidați cu același număr de voturi sunt declarați aleși toți, mărindu-se numărul de mandate cu condiția de nemajorare a sumei totale de salarizare stabilită înainte de alegeri.
    V. Reformarea sistemului judiciar
    54. Abolirea sistemului de pedepse contravenționale și penale pentru toate faptele care încalcă normele economice și administrative;

    55. Instituirea, pentru faptele de încălcare, de către membrii comitetelor de administrare, a normelor economice si administrative, a unui sistem de răspundere colectivă a tuturor membrilor familiei acestora, prin diminuarea cu 33%, pe timp de 7 ani, a drepturilor bănești și a tuturor drepturilor electorale, precum și confiscarea a 50% din toate drepturile lor de proprietate;
    56. Drepturile de proprietate confiscate se transmit Unității Administrativ Teritoriale;
    57. Încălcarea, de către oricare persoană, a normelor de înfăptuire a justiției constituie încălcare a normelor administrative.

    • Nea Lucica … bre! Da’ …2nd amendment … ramine? Ca nu-l vazui. Asta ie bine, ca mai pot sa order fro 10,000 de rounds pina nu se termina stocurili. Hai sa traiesti bine ca iesti simpatic!

  2. Cum adica domnul meu ” dupa cum povestea un personaj, la fel de nociv, al epocii ”? Nu e frumos din partea dumneavoastra, dar ma rog…

  3. Mie, cel mai mult în socialism, mi-a plăcut de tovarășul Riciu. Era dat ca exemplu în toate domeniile.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger