De ceva vreme, locuitorii din București, dar nu numai ei zăresc zâmbetul larg al șefei USR, Elena Lasconi, afișat pe panouri publicitare de dimensiuni considerabile. Nu de alta, dar nu mai e un secret faptul că șefa USR are în plan să intre în cursa pentru fotoliul de la Cotroceni.
Ce sume investește USR-ul, din bani publici, pentru panourile cu candidata sa la Cotroceni, Elena Lasconi? Și cine ar urma să-i fie consultant primăriței din Câmpulung, aspirantă la prima funcție în stat? Detalii despre „strategia” USR au ieșit la iveală în urma unei investigații jurnalistice.
Vot „pe WhatsApp”
Conducerea USR a votat recent ca Elena Lasconi să-l aibă drept consultant politic pe Bob Wickers, cel care a lucrat pentru Ion Iliescu, Elțîn, dar și pentru importanți politicieni republicani din SUA. Conducerea USR a votat „pe WhatsApp” să aloce cel puțin 175.000 euro firmei lui Wickers, scrie siteul de investigație Snoop.ro, într-un articol publicat marți dimineață.
Uniunea Salvați România a contractat 683 de fețe panouri publicitare pentru Lasconi, potrivit răspunsului oficial al partidului către sursa citată. Suma totală plătită pentru producția panourilor, montarea lor și chirie este de 1,5 milioane de euro, a transmis USR.
„Un panou publicitar include de cele mai multe ori două fețe, dar sunt și spații publicitare cu o singură față”, precizează USR în răspunsul pentru jurnaliști.
Campania de promovare a început pe 24 iulie și are ca termen final 8 noiembrie, când se intră în campania electorală și panotajul este interzis. Cea mai mare parte din suma de 1,5 milioane de euro este pentru închiriere: 1,3 milioane de euro. Producția a costat 104.995 de euro, conform aceleiași surse. Banii provin din subvenția partidului, fiind așadar bani publici, de la buget.
Panotajul nu este însă ultima investiție în campania prezidențială a Elenei Lasconi. Șefa USR ar fi cerut colegilor să fie consiliată de un strateg din SUA.
Citiți și: Lasconi se plimbă, USR face implozie. Amin!
Candidata USR pentru Cotroceni, același strateg ca Ion Iliescu în anii 90
Consultant american cu o experiență de peste 30 de ani, Bob Wickers o va asista în campania prezidențială pe Elena Lasconi, potrivit unui vot recent al conducerii USR, care a aprobat datele financiare ale înțelegerii.
Strategul de peste Ocean a mai făcut campanii în România în anii ‘90. Wickers a lucrat în ultimele decenii pentru Ion Iliescu, Boris Elțîn, Mitt Romney, dar și alți politicieni republicani din SUA.
Oferta de contract oferită de USR lui Bob Wickers, consultată de site-ul de investigații menționat, are mai multe clauze de performanță și a fost aprobată de conducerea USR.
În precampanie, contractul este de 25.000 de euro în fiecare lună și un bonus de început de 25.000 de euro. Suma pentru această perioadă de precampanie (n.r. – până la mijlocul lunii octombrie) va fi de 125.000 de euro, potrivit informațiilor publicate de aceeași sursă.
O eventuală intrare a Elenei Lasconi în turul al doilea al alegerilor prezidențiale ar urma să aducă firmei lui Bob Wickers un bonus de 100.000 de euro. Consultanța din perioada campaniei electorale, în același scenariu cu USR în turul al doilea al prezidențialelor, ar costa partidul alți 100.000 de euro.