Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, propunerea PSD-PRO România pentru funcția de premier, a criticat poziția unor politicieni care cerea redeschiderea școlilor închise pe fondul creșterii numărului de infectări cu Covid-19.
Pricopie spune că aceștia „greșesc profund”, precizând că organizarea cursurilor clasice, față în față, implică un risc crescut de contaminare. „Pot să înțeleg că lupta politică este foarte importantă, dar nu pot să aprob lupta politică absurdă”, a declarat rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA).
„Sunt tot mai mulți politicieni și formațiuni politice care cer redeschiderea școlilor din toată țara și reluarea cursurilor în sistem clasic. Unii dintre aceștia utilizează inclusiv publicitatea online, susținută financiar cu bani din fondul de campanie electorală (deci și de la bugetul de stat), pentru a promova astfel de mesaje.
Așa cum nu am ezitat să-l critic public pe Ludovic Orban, atunci când a folosit inspectoratele școlare și anumite universități în negocierile sale politice, la fel nu ezit azi să spun că partidele și politicienii care doresc să implice școala în strategiile lor electorale, pe fondul pandemiei COVID19, greșesc profund”, afirmă Remus Pricopie.
Sprijină măsurile adoptate de MEC
El apreciază că măsurile adoptate de către Ministerul Educației și Cercetării, în strânsă consultare cu Ministerul Sănătății, de a utiliza instrumentele online de învățare, în localitățile cu o rată mare de infectare cu SARS-CoV-2, sunt corecte.
„Cursurile clasice implică un risc crescut de contaminare, în condițiile în care, zilnic, avem milioane de elevi, părinți, profesori, personal didactic auxiliar și de serviciu care fac naveta către școală. De asemenea, este bine cunoscut faptul că minorii nu respectă cu rigurozitate măsurile de prevenție (ține de specificitatea grupei de vârstă), ceea ce face iluzorie ipoteza siguranței în școli, în cazul localităților cu multe cazuri COVID19.
Prin urmare, menținerea școlilor deschise în comunitățile afectate de pandemie contribuie la escaladarea problemelor de sănătate publică, nu la reducerea lor, iar alternativa școlii online este singura rațională. Comparația cu celelalte țări europene este utilă, dar numai dacă este realizată într-o manieră completă și obiectivă.”, adaugă Pricopie.