AcasăPoliticaPromovare agresivă pe Tiktok/Nicușor Dan preia rețeta lui Călin Georgescu

Promovare agresivă pe Tiktok/Nicușor Dan preia rețeta lui Călin Georgescu

sursa foto: Nicușor Dan/Facebook

Campania electorală pentru alegerile prezidențiale din luna mai nu a început încă, oficial cel puțin, însă iese în evidență un aspect cel puțin interesant în privința promovării în mediul online, pe TikTok mai precis, a unuia dintre aspiranții pentru scaunul de la Cotroceni. E vorba despre Nicușor Dan, actualul primar general al Capitalei, care s-a înscris în cursa pentru prima funcție în stat.

În ultimele săptămâni, în special începând cu 26 februarie 2025, pe conturile TikTok pro-Nicușor Dan s-a înregistrat o creștere fără precedent a numărului de clipuri și mai ales a numărului de afișări, ce au ajuns la câteva zeci de milioane – arată o analiză publicată pe site-ul Adevărul.

Situația pare cu atât mai interesantă, cu cât creșterea rapidă pe TikTok a promovării lui Nicușor Dan, actualul primar aspirant la prima funcție în stat, pare să semene cu evoluția pe aceeași rețea socială a lui Călin Georgescu – candidatul care a câștigat primul tur al prezodențialelor de anul trecut, înainte de anularea alegerilor, în urma deciziei CCR – unde a atras un electorat dezamăgit de partidele tradiționale.

Publicația citată a analizat o parte dintre conturile de TikTok pro-Nicușor Dan ce au înregistrat creșteri neobișnuit de mari în ultima vreme.

sursa foto captură video

În multe dintre clipurile de pe conturile TikTok ce îl promovează pe Nicușor Dan, acesta se prezintă drept un om simplu, educat, politician anti-sistem și un familist convins, țintind electoratul conservator și contestatarii marilor partide.

Numeroase exemple pe TikTok

Pe contul unui susținător, Adrian Cernat, un clip urcat pe 20 decembrie 2024, adică la scurtă vreme după ce Nicușor Dan și-a anunțat candidatura la alegerile prezidențiale, a strâns peste 1,4 milioane afișări, peste 32.000 de aprecieri și 2.100 de comentarii. În respectiva postare, actualul primar al Capitalei e lăudat pentru că a fost olimpic internațional la matematică în 1987 și 1988.

Pe un alt cont de TikTok pro-Nicușor Dan, intitulat Giga Nicușor, ce are 410 urmăritori și peste 62.000 de aprecieri, sunt 50 de clipuri laudative despre Nicușor Dan. Primul clip a fost postat pe 26 februarie 2025 și îl arată pe Nicușor Dan vorbind despre anchetarea lui Călin Georgescu, potrivit sursei citate. Tot acolo sunt postate imagini cu Nicușor Dan alături de familie. Cele 50 de clipuri de pe contul Giga Nicușor au strâns, în doar trei săptămâni, peste 12 milioane de afișări.

Un alt cont de TikTok – Raul Mititelu – are peste 2.400 urmăritori, aproape 188.000 de aprecieri și critici constante la adresa Elenei Lasconi și a lui Marcel Ciolacu, potrivit sursei menționate. Contul are nu mai puțin de 104 clipuri pro-Nicușor Dan. Primul clip a fost postat pe 28 decembrie 2024. Până acum, imaginile au strâns peste 3 milioane de afișări.
Un alt exemplu: contul de TikTok „Nicușor Dan Primar general” are 63.600 urmăritori și peste 1,1 milioane aprecieri. Printre altele, pe acest cont poate fi vizualizat un clip cu Nicușor Dan la tuns. Primul clip de pe acest cont a fost postat pe 23 ianuarie 2024, având nu mai puțin de 217 clipuri în mai puțin de 2 luni. Clipurile au peste 20,1 milioane afișări.

Aflați AICI și alte exemple de conturi pro-Nicușor Dan cu multe afișări în ultimele săptămâni. 

Sute de mii de euro investiți în promovare

Deși campania electorală oficială nu a început, se vehiculează faptul că deja Nicușor Dan investește sume uriașe în promovarea sa online. Conform unei anchete realizate zilele trecute de România TV, edilul ar fi investit aproximativ 300.000 de euro într-o campanie lansată pe platformele Meta, încercând să își crească vizibilitatea la nivel național.

„Dacă până mai ieri, postările lui Nicuşor Dan aveau un reach destul de mic, fiind văzute, în general de câteva mii de oameni, iar mesajele erau cele clasice ale unui primar, acum acesta are ambiţii mult mai mari, de preşedinte, dorindu-şi ca postările lui să aibă răspândire la nivel naţional.

Pentru asta, edilul Capitalei a lansat o puternică campanie pe Meta, în care investeşte, după o analiza a România TV, aproximativ 300.000 de euro. Clipurile sale electorale, fotografiile şi mesajele de campanie strâng mii sau chiar zeci de mii de like-uri şi au reachuri de sute de mii de oameni.

În medie, Nicuşor Dan investeşte în promovare între 1500 şi 2000 de euro pentru fiecare postare de pe pagina sa de Facebook. Nu este singura reţea socială împânzită de mesajele lui Nicuşor.

Acesta desfăşoară, în paralel, tot prin sponsorizări plătite, campanii agresive şi pe TikTok, şi pe Instagram. Sumele cheltuite pe aceste medii sunt mult mai greu de calculat exact, dar tot despre ordinul sutelor de mii de euro este vorba”, conform romaniatv.net.

Unul dintre cele mai mari semne de întrebare rămâne sursa acestor fonduri. Nicușor Dan a spus recent că a reușit să strângă din donații doar 50.000 de euro, o sumă insuficientă pentru a susține o astfel de campanie de promovare intensivă în mediul online.

Citiți și: Nicușor Dan a pupat ghiulul lui Coldea

Întărâtă-i, Nicușoare! / USR face implozie: Lasconi, 0 susținere

„Regina” Ursula a decis: poporul, în Opoziție!

Experimentul Călin Georgescu, răspunsul României la criticile Americii

author avatar
Andrei Coman
261 afisari

1 COMENTARIU

  1. Cu deosebirea ca el nu va fi anchetat, nici sustinatorii lui. El are voie sa faca orice, ca e al sistemului.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger