AcasăPoliticaOrban își întărește prefecții: stăpâni peste județe

Orban își întărește prefecții: stăpâni peste județe

Orban își face guvern în fiecare județ

Dacă până acum rolul prefecților era mai mult decorativ, iată că Guvernul Orban a decis să schimbe acest lucru. Astfel, Instituția Prefectului își mărește rândurile cu mai mulți subprefecți și funcționari cu statut special și capătă puteri și autoritate deplină asupra județului.

Anihilarea autorității consiliilor județene în perioada stărilor de urgență și de alertă și împuternicirea prefecților la conducerea județelor i-a convenit de minune Guvernului Orban. În primul rând pentru că marea majoritate a consiliilor județene sunt conduse de oameni ai PSD, iar în al doilea rând pentru că este mult mai comod să conduci județul când ți-ai înfipt la prefectură oameni din PNL, aleși pe sprânceană. Ca să permanentizeze această situație, Guvernul Orban a decis să introducă, prin hotărâre de guvern, organigrama și atribuțiile Instituției Prefectului. Astfel, prefecturile vor avea un prefect și doi subprefecți, chiar trei, în cazul Bucureștiului, și autoritate extinsă. Mai mult, apar și structuri noi în cadrul Prefecturii, cum sunt cancelaria prefectului și oficiul prefectural, precum și o sumedenie de structuri de specialitate, care fac din această instituție un miniguvern județean. ”Atribuţiile colegiului prefectural se reglementează prin hotărâre a Guvernului și privesc armonizarea activităţii serviciilor publice deconcentrate care au sediul în judeţul respectiv, precum şi implementarea programelor, politicilor, strategiilor şi planurilor de acţiune ale Guvernului la nivelul judeţului sau al localităţilor acestuia, respectiv la nivelul municipiului Bucureşti, după caz. În cadrul instituţiei prefectului se organizează şi funcţionează cancelaria prefectului. Prefectul poate organiza, prin ordin, în cadrul numărului de posturi şi al fondurilor aprobate anual, oficii prefecturale; în municipiul Bucureşti se poate organiza câte un oficiu prefectural în fiecare sector. Personalul din cadrul instituţiei prefectului este format din funcţionari publici, funcţionari publici cu statut special și personal contractual. Numirea, încadrarea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu ale funcționarilor publici, respectiv a raporturilor de muncă ale personalului contractual, precum și încadrarea și eliberarea din funcție a personalului cu statut special din cadrul instituţiei prefectului, se efectuează prin ordin al prefectului, în condiţiile legii. De asemenea, numărul maxim de posturi şi structura posturilor aferente instituţiei prefectului se stabilesc anual prin ordin al ministrului care coordonează instituția prefectului, cu încadrarea în numărul maxim de posturi și în structura posturilor aprobate”, se arată în nota de fundamentare a Hotărârii de Guvern.

Programul de guvernare, la prefectură

Potrivit actului normativ elaborat de Guvern, structurile de specialitate din cadrul Instituției Prefectului vor analiza modul de îndeplinire în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, a obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare şi informează Guvernul, prin intermediul ministerului care coordonează instituţia prefectului, cu privire la stadiul realizării acestora. Acestea vor elabora şi prezenta prefectului informări semestriale cu privire la stadiul realizării obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare, în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti și vor informa anual Guvernul, prin intermediul ministerului care coordonează instituţia prefectului, cu privire la stadiul realizării obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare, în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti. Totodată, structurile de specialitate vor verifica, la solicitarea prefectului, modul în care serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale îşi îndeplinesc atribuţiile și vor aviza proiectele bugetelor şi situaţiile financiare privind execuţia bugetară ale serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
939 afisari

3 COMENTARII

  1. E paste & copy fosta HG 460/2006 ce trebuia inlocuita doar din cauza Codului administrativ.
    Nici macar o noutate, post sau altceva!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger