Cauta

Mobilitatea militară: podul securității Italiei

Mobilitatea militară: podul securității Italiei - Ziarul National

Guvernul Giorgiei Meloni urmează să aprobe construirea unui pod în valoare de 13 miliarde de euro, care să lege Sicilia de Italia, resuscitând un proiect despre care Roma spune acum că este esențial pentru securitatea națională

Guvernul Giorgiei Meloni urmează să aprobe construirea unui pod în valoare de 13 miliarde de euro, care să lege Sicilia de Italia, resuscitând un proiect despre care Roma spune acum că este esențial pentru securitatea națională.

Mobilitatea militară: podul securității Italiei - Ziarul National Proiectat inițial pentru a stimula dezvoltarea economică într-una dintre cele mai sărace regiuni ale Italiei, podul suspendat de 3,3 km lungime peste Strâmtoarea Messina a avut mai multe starturi false în ultimele decenii, potrivit Financial Times.

Având în vedere că Italia s-a angajat să majoreze cheltuielile anuale pentru apărare la 5% din PIB în decurs de un deceniu, din care un procent de 1,5% este alocat infrastructurii strategice, guvernul Meloni intenționează să includă costul podului în cadrul acestui efort, considerând că Rusia încearcă să-și sporească influența în Marea Mediterană.

„Podul de la Strâmtoarea Messina constituie o infrastructură fundamentală în ceea ce privește mobilitatea militară, având în vedere prezența unor baze NATO importante în sudul Italiei”, au scris autoritățile italiene într-un raport din aprilie, declarând proiectul de „interes public major”.

”Podul rutier și feroviar își va asuma un „rol-cheie în contextul apărării și securității – facilitând deplasarea forțelor armate italiene și ale aliaților NATO”, se arată în raport, care citează „rolul tot mai important al Mediteranei drept zonă geopolitică sensibilă”.

Alessandro Marrone, directorul programul de apărare al Institutului pentru Afaceri Internaționale din Roma, subliniază că afirmațiile Romei „extind conceptul” de activ militar, deoarece prioritatea principală a NATO este de a se asigura că trupele staționate în Europa de Vest pot fi desfășurate rapid spre est dacă Rusia atacă flancul estic al alianței. Italia trebuie să se concentreze în schimb pe modernizarea porturilor, aeroporturilor și drumurilor.Mobilitatea militară: podul securității Italiei - Ziarul National

În 2005, prim-ministrul de atunci, Silvio Berlusconi, a emis primul contract în valoare de 3,9 miliarde de euro pentru pod, dar  a fost abandonat câteva luni mai târziu, după căderea guvernului său. Doi ani mai târziu, Berlusconi, revenit la putere, a încercat în zadar să relanseze proiectul deoarece Italia era afectată de criza datoriilor suverane.

Costul construcției a crescut vertiginos, de la 4,4 miliarde de euro, cât se preconiza în urmă cu două decenii, când a avut loc prima licitație, la 13 miliarde de euro în prezent.

Ultimele stiri

  • Tragerea la sorți a Cupei Mondiale: România află pe cine poate întâlni, dacă va câștiga play-off-ul
  • Criza apei din Prahova. Bolojan anunță că e „foarte posibil” ca din această seară să fie reluată alimentarea locuințelor cu apă. Dar nu sunt garanții că e și potabilă – VIDEO
  • Știai că respirația profundă reduce nivelul de cortizol în doar 2 minute? Iată tehnicile simple de calmare imediată
  • De necrezut: Petrecere de final de an la Ministerul Muncii, cu „taxă” de participare! Angajații, sărbătoriți pe banii lor! Cum arată invitația
  • „Europa va fi de nerecunoscut”. Noua Strategie de Securitate a SUA, publicată de Casa Albă
  • Are doar 10 ani și cântă în cinci limbi: povestea Anelissei Mănescu, „fetița cu voce de aur” din campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Cloudflare a picat din nou/S-a raportat o nouă întrerupere, compania investighează problema
  • Cum va fi vremea de Crăciun și de Revelion! Prognoza ANM pe patru săptămâni, până pe 5 ianuarie 2026
  • Cel mai recent sondaj înaintea alegerilor din Capitală. Diferență mică între primele două locuri
  • Cine e femeia cu care s-a căsătorit în secret premierul Bolojan
  • Exit mobile version