Dacă UE dorește să descurajeze o eventuală agresiune rusă, trebuie să facă o treabă mult mai bună în ceea ce privește deplasarea tancurilor, trupelor și munițiilor pe continent, a declarat generalul francez Bertrand Toujouse pentru Politico.
În timpul Războiului Rece, țările erau obișnuite să deplaseze echipamente militare, o sarcină care era „foarte simplă” la acea vreme, dar care „a devenit treptat extrem de complexă”. Generalul Toujouse, responsabilul Comandamentului terestru pentru Europa al armatei franceze, recent creat, susține că „este absolut esențial să readucem mobilitatea militară în mentalitatea europeană, iar pentru aceasta trebuie să ne antrenăm”.
Birocrație și infrastructură inadecvată
Dacă Rusia atacă o țară NATO, soldații europeni și americani ar trebui să ajungă cât mai repede posibil la flancul estic al alianței.
Dar există obstacole actuale în calea unei mișcări rapide: procese administrative lungi și fragmentate pentru a transporta material de război peste granițe; infrastructură inadecvată – inclusiv poduri și tuneluri – pentru vehicule blindate; și o lipsă de capacitate de transport, cum ar fi vagoanele de cale ferată.
În mai, miniștrii de externe ai UE au îndemnat capitalele să pună în aplicare angajamentul blocului privind mobilitatea militară, care include angajamente de a investi în infrastructură și de a asigura accesul prioritar al forțelor armate la rețelele rutiere și feroviare.
În iunie, Franța a anunțat că se va alătura unui acord semnat deja de Polonia, Germania și Olanda pentru a crea un coridor de tranzit militar. În iulie, Grecia, Bulgaria și România au semnat o scrisoare de intenție pentru cooperarea transfrontalieră în domeniul mobilității militare.
Armata franceză a realizat cât de dificilă este traversarea Europei în primăvara anului 2022, când a desfășurat un batalion în România ca răspuns la invazia Rusiei în Ucraina.
„Am descoperit amploarea birocrației administrative. Există un război în Ucraina, dar funcționarii vamali explică faptul că nu ai tonajul corect pe axă și că tancurile tale nu au voie să traverseze Germania”, își amintește Toujouse. „Este pur și simplu de necrezut”.
Franța a desfășurat trupe în România ca parte a unui efort mai amplu al NATO de a-și consolida apărarea în est și speră să folosească rotația regulată a trupelor și echipamentelor pentru a reînvăța metodele transportului militar.
Cea mai practică modalitate de a muta tancurile
Toujouse a recunoscut că îmbunătățirea mobilității militare nu va fi ușoară, deoarece normele de transport și vamale sunt în mare parte o prerogativă națională. „Atacați sincer suveranitatea statului” atunci când abordați chestiuni „destul de sensibile”, cum ar fi cine poate tranzita o țară, taxele vamale și ce fel de arme pot fi încărcate, a spus el.
Generalul vrea ca factorii de decizie să se concentreze mai întâi pe transportul feroviar. „Căile ferate sunt încă de departe cea mai practică modalitate de a muta tancurile. Aici trebuie să ne concentrăm”.
O idee este reducerea taxelor de acces. Toujouse a declarat că, în prezent, armata franceză trebuie să plătească 30 de milioane de euro pe an pentru a garanta accesul non-stop la trenurile transcontinentale.
Și Franța trebuie să-și îmbunătățească infrastructura de transport.”Atunci când o brigadă spaniolă sau portugheză va dori să tranziteze Slovacia, există o mare probabilitate ca aceasta să treacă prin Franța”.
De asemenea, trupele americane exersează în mod regulat deplasarea soldaților și a vehiculelor prin Europa și testează adesea porturile franceze.
Generalul american în retragere Ben Hodges – fost comandant al Armatei SUA în Europa – a afirmat că anexarea Crimeei de către Rusia în 2014 a fost „un semnal de alarmă” cu privire la necesitatea de a îmbunătăți mobilitatea militară.
De atunci, „au existat îmbunătățiri, dar acestea sunt în principal sub forma recunoașterii faptului că există o problemă”.
Nu poate descuraja „agresiunea rusa” dar o poate invinge.
In fine trebuie mentionat ca nu exista o „agresiune rusa” ci o agresiune a regimului de la Kremlin inclusiv asupra cetatenilor rusi.
uuuiiiee trebuie sa faca pace nu razboi!!
Toate bune și frumoase, numai că ce să vezi, Rusia nu se învecinează nici cu Franța nici cu Germania, Spania, sau Italia. Am pomenit doar câteva țări, membre NATO care sunt cam departe de posibilul inamic, Rusia. Polonia și România au o poziționare strategică mai bună, terestru, numai că această poziționare nu ajută prea mult organizația, cel puțin în cazul României. Aceasta nu mai are infrastructura de transport compatibilă cu actualele mijloace de luptă. Poți avea cât de multe tancuri, tunuri autopropulsate, transportoare blindate, etc., plus asigurarea logistică aferentă, dacă nu le poți mișca rapid pe teatrele de luptă, împreună cu trupele care să le manevreze. Nici căile ferate, nici căile rutiere, capabile să suporte tonajele mari ale tehnicii de luptă, dar și volumul imens al materialelor de transportat, nu există, gâtuirile cele mai mare fiind în trecătorile Carpaților, unde pot fi blocate foarte ușor cu câteva rachete bine țintite. Acum iese la iveală miopia nu atât a guvernanților români, care timid au încercat să facă ceva, dar au fost blocați, prin diferite metode și tactici să se facă legături puternice între Transilvania, legată direct de vest și sudul și estul țării. Că, în sfârșit, s-a înțeles acest lucru este dovedit de viteza cu care se lucrează la autostrada Moldovei, menită să asigure transporturi militare de la Constanța până în nordul țării, și mai departe în Ucraina. Nu au existat nici probleme de fonduri, de mediu, nu au mai apărut nici gândaci, urși, sau te miri ce gângănii care să blocheze proiectul, nici contestații sau alte tertipuri folosite pentru blocarea altor proiecte, la fel, dacă nu și mai importante. Numai că nu toate pot fi aduse pe mare, calea terestră fiind mai convenabilă. Poate că această stare de lucruri va da undă verde deblocării infrastructurii rutiere li feroviare care traversează Munții Carpați, spre binele României, nu neapărat din punct de vedere militar ci mai ales economic.
Dar de ce, jakotă, să te atace rușii? Ce ar câștiga ei ? Poate doar niste belele in plus sau crezi cumva, tu și alți „deștepți” d-ăștia ca tine, că au nevoie de noi teritorii când ei nu prea sunt in stare să-și gestioneze teritoriul imens pe care îl au !? Să nu veniți cu exemplul ucraina că nu se pune …
AVETI EXEMPLE MULTIPLE DIN RAZBOIUL DIN UCRAINA PRIVIND MODUL IN CARE S-AU ASIGURAT LIVRARILE DE ARME SI MUNITIE ,ACEEASI ACTORI ,ACEEASI RUSIE !.
INTR-UN RAZBOI CONVENTIONAL CU CAT CRESC CAILE LOGISTICE DE APROVIZIONARE :ARMAMENT ,MUNITIE,ALIMENTE SI SERVICII CU ATAT PAGUBELE IN OAMENI SI MATERIALE SUNT MAI MARI.IN PLUS VAD CA SE IGNORA INAMICUL SI POSIBILITATILE ACESTUIA DE MANEVRA .
RUSUL LA EL ACASA NU POATE FI DESCURAJAT ,CEI CARE PLEACA SA CUCEREASCA RUSIA NU STIU CE-I ASTEAPTA !.
CAND N-AU FACUT FATA UNUI CONFLICT PE UN FRONT DE 1000 KM !!, SUNTETI COMPLET INCONSTIENTI CAND SPERATI SA -I INVINGETI PE RUSI INTR-O TARA CU 11 FUSE ORARE !!!.