Cauta

„Flota din umbră”. Mușcă sancțiunile din petrolul rusesc?

Comercianții, companiile Big Oil și cele mai puternice guverne ale lumii sunt din ce în ce mai preocupate de o singură întrebare: poate lanțul de aprovizionare al industriei petroliere să facă față celor mai dure sancțiuni impuse exporturilor rusești din istorie?

O imensă flotă fantomă de petroliere cu proprietari necunoscuți este adunată pentru a servi interesele Moscovei. Luptele diplomatice intense dintre liderii americani pentru a atenua sancțiunile agresive ale Uniunii Europene durează de luni de zile, dar timpul trece.

Cu aproximativ șase săptămâni înainte de intrarea în vigoare a măsurilor blocului, nu este foarte clar dacă aceste măsuri vor fi într-adevăr suficiente pentru a ajuta cel de-al treilea mare producător de petrol din lume să transfere o mare parte din producția sa către cumpărători pentru a evita un șoc al ofertei.

Statele Unite trag de luni de zile un semnal de alarmă cu privire la faptul că sancțiunile europene împotriva Rusiei ar putea declanșa un astfel de șoc.

Dar cumpărătorii ar trebui să semneze o controversată plafonare a prețului petrolului – și nu a fost oficializată.

Ceea ce pare sigur este că o mare parte din fluxurile rusești sunt gestionate de o rețea complexă – și adesea secretă – de nave, proprietari, porturi și pasaje sigure, dominată de entități care încă doresc să facă afaceri cu Rusia.

„Dacă vă uitați la câte nave au fost vândute unor cumpărători necunoscuți în ultimele șase luni, este foarte clar că se constituie o flotă pentru a le transporta”, a declarat Christian Ingerslev, directorul general al Maersk Tankers.

Pe 5 decembrie UE va interzice importurile de țiței rusesc și va înceta să mai ofere servicii de transport maritim, finanțare și asigurare pentru comerțul aferent.

Brokerul naval Braemar estimează că multe dintre navele vândute recent vor trebui să fie adăugate la cele 240 de tankere pentru a susține patru milioane de barili pe zi de exporturi rusești către Orientul Îndepărtat pentru a forma o mare flotă din umbră care va sprijini Moscova.

„De la războiul din Ucraina și până la termenul limită de 5 decembrie, comerțul cu petroliere a crescut vertiginos de către companii anonime cu sediul în țări precum Dubai, Hong Kong, Singapore și Cipru”, susține Anoop Singh, șeful departamentului de cercetare pentru petroliere de la Braemar.

Multe dintre acestea sunt nave mai vechi și își vor găsi drumul în flota din umbră, proprietarul rus Sovcomflot PJSC furnizând, de asemenea, unele petroliere.

În plus, va exista aproape cu siguranță o creștere a transbordărilor între nave – încărcătura fiind transferată de la un petrolier la altul pe mare.

În timp ce navele obișnuiau să navigheze direct către cumpărătorii europeni, Asia – în special China și India – pare să devină cu siguranță o destinație principală după 5 decembrie.

Ultimele stiri

  • Aceeași mizerie cu alt parfum
  • Momentul adevărului pentru Ucraina
  • Oradea ne-a pricopsit cu primul tractor subtil
  • Ursula și GPS-ul
  • A fost cutremur, marți, în România. În ce zonă s-a produs seismul din 2 septembrie și ce magnitudine a avut
  • Insula Iubirii, la apogeul dramelor
  • ANPC, în vizorul premierului. Bolojan: Protecția Consumatorilor ar funcționa fără probleme cu o reducere de 20% a posturilor
  • Tinerii care schimbă România: la Gala Studenților 2025, Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României premiază performanța academică
  • Detaliul ce răstoarnă ce se vehicula până acum! Muncitorul nepalez bătut până la comă în Cluj ar fi acostat-o pe sora minoră a agresorului
  • Cheltuielile pentru armament în UE vor atinge un nou record în acest an: „Nu ne vom opri aici”
  • Exit mobile version