AcasăPoliticaCiolacu cere controale: „Unii comercianți au scăzut gramajul la produse. E de...

Ciolacu cere controale: „Unii comercianți au scăzut gramajul la produse. E de fapt o scumpire camuflată”

sursa foto: Facebook/Partidul Social Democrat

Premierul Marcel Ciolacu a atras atenția, la începutul ședinței de joi a Guvernului, asupra unei situații despre care s-a tot discutat în ultima vreme. Și nu doar în România.

Și anume faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. „Este de fapt o scumpire „camuflată””, spune premierul Ciolacu.

Totodată, șeful Executivului cere intervenția autorităților de control și anunță că Guvernul pregătește o reglementare în domeniu, pe model francez.

„Unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari”

„Încep cu un subiect care, din păcate, este tot mai prezent în statele europene și pare că a ajuns și la noi: faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari.

Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor. Este de fapt o scumpire „camuflată” și nejustificată economic sub un ambalaj foarte asemănător”, a declarat Ciolacu, joi, 9 mai.

„Sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”

Premierul a cerut tuturor autorităților de control să intervină rapid, în această chestiune.

„Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent! Iar în paralel, să pregătim o reglementare, pe modelul francez: producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat.
Și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a mai declarat Marcel Ciolacu.

Fenomenul la care a făcut trimitere premierul mai e cunoscut și sub denumirea de „Shrinkflaţie”, adaptat de la termenul „Shrinkflation”.

Fenomenul – considerat, până la urmă, o practică înșelătoare – apare atunci când prețurile la unele produse sunt menținute, deși dimensiunea sau cantitatea lor scad. Așadar, gramajul produselor e redus, dar prețul rămâne același. Astfel că oamenii ajung în realitate să plătească aceeași bani, dar pentru o cantitate mai mică dintr-un anumit produs.

CITIȚI ȘI:

„Shrinkflaţia”, fenomenul periculos prin care clientul pleacă păcălit din supermarket. Franţa, primul mare stat care ia măsuri de protecţie

Ce este fenomenul „shrinkflation”, cu care clientul român este păcălit la raft, în supermarket

author avatar
Andrei Coman
159 afisari

2 COMENTARII

  1. Deci …. comeriantii au utilaje pentru ca produsele care sunt pe rafturi sa fie realizate de ….COMERCIANTI?
    De unde le-a cumparat? Cat au costat?
    Deci acest neica-nimeni este aerian!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger