În timp ce magazinele au început să se redeschidă, pandemia de coronavirus a continuat să afecteze foarte mult vânzările de la Starbucks.
Lanțul de cafenele a raportat marți o pierdere netă de 678,4 milioane de dolari în timpul trimestrului încheiat pe 28 iunie, în mare parte din cauza impactului negativ al pandemiei. Veniturile Starbucks (SBUX) au scăzut cu 38% față de aceeași perioadă din anul precedent , cu 4,2 miliarde de dolari mai puțin.
Starbucks a declarat marți că majoritatea magazinelor sale operate de companie s-au redeschis la sfârșitul trimestrului, inclusiv 96% din magazinele americane, în urma închiderilor la începutul acestui an cauzate de pandemie. Compania a declarat că majoritatea magazinelor redeschise au programul modificat și locuri limitate.
La ultimul raport financiar din aprilie, aproximativ jumătate din magazinele americane ale companiei au rămas închise. Starbucks a declarat la vremea respectivă că plănuiește ca 90% din locațiile sale deținute să funcționeze până în iunie.
„Ne bucurăm să anunțăm faptul că marea majoritate a magazinelor Starbucks din întreaga lume s-au redeschis și afacerea noastră globală se reface constant, demonstrând relevanța brandului Starbucks și încrederea pe care am construit-o cu clienții noștri”, a declarat CEO-ul Kevin Johnson.
Însă creșterile cazurilor de coronavirus în multe părți ale Statelor Unite pot împiedica progresul. Chiar și în locurile în care Starbucks a redeschis magazinele, este posibil ca clienții să nu se simtă confortabil stând înăuntru pentru a savura o ceașcă de cafea.
Compania a raportat o scădere de 41% a vânzărilor față de magazinele comparabile și o scădere de 53% a numărului de tranzacții în trimestrul trecut în regiunea Americii, comparativ cu perioada din anul trecut. Un beneficiu este că, în timp ce numărul total de tranzacții a scăzut, clienții din America au cheltuit, în medie, cu 27% mai mult pentru fiecare comandă în timpul trimestrului.
În iunie, Starbucks a anunțat că intenționează să închidă 400 de magazine în Statele Unite și Canada în următoarele 18 luni, adăugând în același timp o serie de locații doar pentru preluarea comenzii. „Acest format permite, în mod natural, comanda prin telefon și distanțarea fizică pentru a răspunde preferințelor clienților” a spus Patrick Grismer, directorul financiar Starbucks.