Cauta

Semaforul alimentar!

Firmele vor fi obligate ca pe fiecare produs alimentar, inclusiv bauturi, sa aplice etichete care sa atentioneze cumparatorul asupra riscului cardiovascular la care se expune prin consumul anumitor substante.

Etichetele vor fi rosii galbene sau verzi in functie de gradul de risc

Etichetele vor fi rosii, galbene sau verzi, in functie de gradul de risc, si vor indica si continutul de sare, zahar sau grasimi daca depaseste cantitatea fara risc pentru sanatate, sunt conditiile impuse intr-un proiect redactat in Parlament si care urmeaza sa fie dezbatut. Etichetele vor avea forma dreptunghiulara, cu dimensiuni de minimum 10% din eticheta produsului, dar nu mai putin de 10×40 milimetri. Etichetele de culoare rosie vor fi aplicate pentru produsele cu risc cardiovascular crescut, cele de culoare galbena, pentru produsele cu risc cardiovascular moderat, iar cele de culoare verde, pentru produsele cu risc cardiovascular redus. Prin continut alimentar cu risc cardiovascular ridicat se intelege orice produs alimentar sau bautura care contine la 100 de grame de produs, respectiv la 100 de mililitri, mai mult de 17,5 grame de grasimi, mai mult de 5 grame de grasimi saturate, mai mult de 3 grame de acizi grasi trans, mai mult de 23 grame de zahar sau mai mult de 1,5 grame de sare de bucatarie. Prin continut cu risc cardiovascular moderat se intelege orice produs alimentar sau bautura care contine, la 100 de grame, respectiv la 100 de mililitri, intre 3 si 17,5 grame de grasimi, intre 1,6 si 5 grame de grasimi saturate, intre 1,5 si 3 grame de acizi grasi trans, intre 5 si 23 grame de zahar sau intre 0,3 si 1,5 grame de sare de bucatarie. Prin continut cu risc cardiovascular redus se intelege orice produs alimentar sau bautura care contine, la 100 de grame, respectiv la 100 de militri, sub 3 grame de grasimi, sub 1,6 grame de grasimi saturate, sub 1,5 grame de acizi grasi trans, sub 5 grame de zahar sau sub 0,3 grame de sare de bucatarie. Daca produsul contine mai multe elemente de risc cardiovascular, ridicat sau moderat, producatorul, respectiv, vanzatorul va fi obligat sa aplice cate o eticheta distincta pentru fiecare element.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • De ce brandurile de lux pariază pe rujuri de 160 de dolari și accesorii de 1.400 de dolari
  • Ce alege România: „Blocăm tot” sau „Plătim tot”?
  • Întâlnire secretă la Viena: cele mai bogate țări europene atacă bugetul UE?
  • Dolarul mai are de pierdut
  • VIDEO. Nicușor Dan admite: Procentul AUR „arată că acei 40% dintre români sunt exasperați”/„Arată o dezamăgire profundă”
  • Mbappe lansează propriul model de ceas de lux, inspirație UCL
  • Israel nu se teme să acționeze împotriva intereselor Americii. Cum rămâne cu relația Trump-Netanyahu?
  • Bărbat reținut de DNA. Ar fi cerut 180.000 de euro pentru a interveni la judecători
  • Craiova scapă doar cu amendă din partea UEFA
  • Exit mobile version