Cauta

Romanii, cei mai hamesiti cumparatori din UE

Romanii, alaturi de austrieci, sunt cetatenii UE care merg cel mai des la cumparaturi, iar cosul nostru de cumparaturi include, in proportie de aproape 90%, mancare si bauturi, restul fiind alocat articolelor pentru igiena caselor si cea personala.

Romanii merg mai des la supermarketuri si ceva mai rar la hipermarketuri

Frecventa de cumparare se afla pe o curba descendenta in majoritatea tarilor din Europa, nu si in Romania. Conform unor studii GfK privind consumul casnic din tara noastra, in 2014 s-a inregistrat o crestere de 2%  fata de 2013 a cosului de cumparaturi. Cresterea a avut loc in special pe baza unei frecvente de cumparare mai ridicate, iar cea din Romania se aseamana mult cu „foamea de cumparaturi” din Austria, cetatenii celor doua tari mergand la shopping pentru aprovizionare aproximativ o data la o zi si jumatate. O familie din Romania cheltuie 6.450 de lei/an pentru bunurile de larg consum, adica aproximativ 537 de lei/luna. „Observam o predilectie din partea bucurestenilor si a locuitorilor din orasele mari pentru achizitionarea alimentelor proaspete, in special lactate si carne. Familiile tinere au un consum casnic mai mic pe aceasta categorie, cele mai probabile cauze fiind lipsa de timp, dietele specializate si iesirile la restaurant”, ne-a declarat Diana Scaunasu, Consumer Panel Manager, GfK Romania.

Cosul de cumparaturi

Mancarea, incluzand atat alimentele proaspete (fructe, legume, lactatele, carne, panificatie) cat si cele cu un termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, faina, malai) reprezinta 70% din valoarea cosului anual de cumparaturi, respectiv de aproape 90%, daca adaugam si bauturile. Iata structura cosului pe categorii de cumparaturi:

–         mancare proaspata – 48%,

–         mancare – 22%,

–         bauturi – 17%,

–         ingrijire personala – 7%,

–         ingrijirea casei – 5%.

Avertisment pentru hipermarketuri

Comertul modern acopera 54% din piata totala de bunuri de consum cu rulaj rapid din Romania, iar supermarketurile sau magazinele tip discount au avut un ritm de crestere mai alert in 2014, fiind accesate mai des de cumparatori. Hypermarketurile si-au diminuat ritmul de crestere, dar raman un important canal din comert, acoperind mai mult de un sfert din piata.

Ultimele stiri

  • Comunicat de presă DACOREX COM SRL
  • Drogul „neobișnuit de puternic” care a băgat Anglia în alertă. Un om a murit, iar alți opt sunt la spital
  • A 12-a arestare în cazul atentatului de la Moscova
  • Ceasul celui mai bogat pasager de pe Titanic, vândut cu peste 1 milion de euro
  • Eșec de proporții: consolidarea clădirilor, pusă pe pauză de Nicușor Dan
  • Doi angajaţi ai unei bănci din România, acuzaţi că i-au sustras unui client de 64 ani suma de 140.000 de euro. Cum au acţionat
  • Ce amendă rişti să încasezi dacă faci grătar pe balcon, de 1 Mai. Autorităţile au tras un semnal de alarmă
  • Anunţ despre pensiile românilor, înainte de Paştele 2024. Răsturnare de situaţie. Când vin banii. Ce a transmis Poşta Română
  • Marcel Ciolacu a răspuns printr-un atac la Mircea Geoană când a fost întrebat dacă va candida la alegerile prezidenţiale 2024
  • Pelerinaj de Florii 2024 la București. Care va traseul procesiunii. Trafic restricţionat în Capitală
  • Exit mobile version