Cauta

Reducerea TVA, mare branza!

Reducerea TVA si, implicit a preturilor la alimente a dus la o crestere cu 17% a volumului cumparaturilor in primele doua saptamani din iunie, consemnandu-se cresteri mari la vanzarile de cafea, carne si branza.

Lactatele romanesti vor disparea in curand de pe rafturile hipermarketurilor

Reducerea TVA la 9% pentru categoriile de produse alimentare a fost un eveniment asteptat de toata lumea: consumatori, producatori si retaileri. Primele rezultate consemneaza cresteri cu doua cifre ale vanzarilor. In primele doua saptamani din iunie s-a inregistrat o crestere cu  12% in plus fata de luna mai 2015, respectiv, cu 17% fata de iunie 2014.

Vanzari in crestere la cafea, carne, lactate

Preturile au scazut in medie cu  11% in categoriile monitorizate de compania Nielsen Romania. Rezultatele nu au intarziat sa apara, cele mai dinamice categorii de produse fiind cele care au redus pretul cel mai mult. Pentru cafea, de exemplu, o reducere de pret in medie cu 15% a produselor a dus la o crestere a volumului vanzarilor cu aproximativ 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut (1-14 iunie). Alte categorii foarte dinamice au fost carnea, branza, bauturile non-alcoolice si snacksurile. Analistii Nielsen Romania incearca sa faca acum estimari pe termen mediu in privinta efectelor reducerii TVA. „Vor trece consumatorii catre produse premium, vor consuma mai multa cafea, carne si branza, sau este doar un efect imediat al reducerii preturilor? Cat vor ramane preturile la acest nivel si ce se va intampla cand acestea vor incepe sa se majoreze? Vom analiza impreuna cu clientii nostri toate aceste trenduri in perioada imediat urmatoare”, se arata in studiul Nielsen Romania.

Efecte contradictorii

Reducerea TVA la alimente nu a produs doar bucurie, ci si griji si risc de faliment in randul micilor producatori de lapte. Inainte de scaderea taxei, acestia abia se incadrau cu pretul lor de productie in cel de la raft (fata de marfa de import), avand profit de doar cateva procente. Firmele straine si-au permis sa reduca preturile lactatelor cu cu 2-3% (la care s-a adaugat scaderea TVA), produsele lor fiind, oricum, mai ieftine, in vreme ce alimentele romanesti ar putea disparea, intai din rafturile supermarketurilor, apoi de tot. Producatorii autohtoni atrag atentia ca, dupa aceasta miscare, companiile straine isi vor permite sa majoreze cat vor preturile, deoarece vor ramane singurele de pe piata. In consecinta, am putea asista, chiar din acest an, la disparitia a sute de mii de mici producatori de lapte din Romania si chiar a procesatorilor care nu vor cumpara lapte de import, mai ieftin.

 

Ultimele stiri

  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Exit mobile version