Romania a obtinut, recent, o finantare de aproape 9,5 miliarde de euro pentru transporturi, mediu si energie, dar mai are si o serie de proiecte finantate din bani europeni, aferente exercitiului 2007-2013, care sunt blocate in anchete.
Tara noastra va beneficia de fonduri europene de aproape 9,5 miliarde de euro , iar banii vor fi investiti in proiecte de mediu, energie si transporturi, prin Programul Operational pentru Infrastructura Mare al Romaniei pentru perioada 2014 – 2020. Acesta reprezinta aproape jumatate din cele 23 de miliarde de euro alocate tarii noastre prin politica de coeziune a UE. Luand in calcul si cofinantarea de la bugetul national, rezulta peste 11,8 miliarde de euro alocati cresterii economice.
Proiecte de infrastructura
Programul va pune in practica Masterplanul de Transport, strategia pentru urmatorii ani a sectorului romanesc al transporturilor. Pentru ca acestea reprezinta un domeniu cheie pentru crestere si competitivitate, Masterplanul evalueaza necesitatile specifice, identifica blocajele si verigile lipsa, si stabileste obiective clare si realizabile pentru proiectele viitoare. Masterplanul isi propune sa imbunatateasca infrastructura deja existenta, sa dezvolte un sistem de transport urban sustenabil si prietenos cu mediul. Alte obiective prevad cresterea eficientei energetice, protejarea resurselor naturale si prevenirea riscurilor privind schimbarile climatice.
Riscuri
Romania are proiecte finantate din bani europeni, aferente exercitiului dinanciar 2007-2013, care sunt blocate din cauza anchetelor. „Pe 2007-2013 avem programe de 3,3 miliarde de euro care sunt blocate in urma diverselor anchete si pe care s-ar putea sa-i pierdem, daca nu reusim pana in decembrie sa avem rezultatul acestor anchete”, a avertizat premierul Victor Ponta.