Cauta

Magazinele online falimenteaza fara vanzari pe smartphone

Peste 60% dintre potentialii clienti sunt dispusi sa renunte la achizitii daca site-urile nu sunt optimizate pentru smartphone sau tableta.

Oferta magazinelor online trebuie sa i atraga si pe utilizatorii de smarthone sau tablete

Potrivit estimarilor companiei Zitec, bazate pe studii internationale realizate de Google si Eurostat, peste 60% dintre cumparatorii online declara ca sunt dispusi sa renunte la achizitionarea unui produs daca site-ul de pe care fac cumparaturi nu are o varianta optimizata pentru mobil. Pe de alta parte, multi utilizatori sustin ca nici macar nu iau in considerare cumparaturile de pe un site care nu este optimizat pentru dispozitivele mobile.

Cumparaturi pe mobil

Potrivit unui studiu realizat de Eurostat, procentul persoanelor care au utilizat anul trecut dispozitive mobile prin intermediul unei retele telefonice mobile a fost de peste 60% in tari precum Suedia, Danemarca sau Marea Britanie, in timp ce in Romania procentul a fost de doar 25%. Pe de alta parte, un alt studiu, realizat de Daedalus Millward Brown in Romania in 2014  releva ca 17% dintre utilizatorii de internet navigheaza de pe tablete si 19% folosesc smartphone-ul in procesul achizitiei de produse de pe internet, ceea ce reprezinta o crestere de 4% fata de 2013. Asadar, este important ca varianta mobila a unui site sa fie usor accesibila si functionala, iar continutul sa se adapteze dispozitivului de pe care utilizatorul navigheaza si sa se incarce repede.

Recomandari pentru cresterea profiturilor

Expertii  Zitec vin cu o serie de recomandari pentru companiile care vor un website relevant, in vederea mentinerii unui avantaj competitiv:

–         plasarea mesajelor de tip call-to-action in primul ecran si pozitionarea acestora central, astfel incat sa fie imediat vizibile utilizatorilor care acceseaza website-ul;

–         meniul trebuie sa fie simplu si bine organizat, pentru ca utilizatorii sa poata gasi rapid ceea ce cauta;

 

–         imbunatatirea cautarii de pe dispozitivele mobile prin folosirea filtrelor, plasarea casetei de cautare intr-un loc cat mai vizibil si posibilitatea de a reveni usor la pagina de start;

–         utilizatorilor trebuie sa li se permita achizitia chiar daca nu sunt inregistrati pe website si sa finalizeze tranzactia de pe alt dispozitiv, daca isi doresc acest lucru;

companiile ar trebui sa ia in considerare optimizarea intregului website pentru mobil, nu doar a anumitor sectiuni, dar si includerea in strategia de promovare a unui buget special pentru campanii Google Adwords pentru dispozitive mobile.

 

Ultimele stiri

  • Comunicat de presă KOMORA ENGINEERING SRL
  • VIDEO. Guvernul israelian anunță: majoritatea comandanților Forței Aerospaţiale a Gardienilor Revoluţiei din Iran, uciși
  • Ce povestește singurul supraviețuitor al accidentului aviatic din India: „Încă nu-mi vine să cred cum am scăpat cu viață” – VIDEO
  • Surse. Anca Dragu, în cărți ca propunere de premier
  • Locul norocos în avion
  • TikTok, elitism și haine cu pretenții: cum o ținută „neutră” a enervat internetul
  • Dragoș Dobocan, micul pictor care a cucerit Parisul și Dubaiul, selectat în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României” a Fundației Dan Voiculescu
  • Zborurile București – Tel Aviv și retur au fost anulate/Mai multe companii aeriene mută avioane de la Tel Aviv spre aeroporturile din România
  • Israelul așteaptă atacul Iranului: „Zeci de mii” de rezerviști convocați/Școli închise, spitale în alertă
  • Prima reacție a lui Donald Trump, după ce Israelul a atacat Iranul
  • Exit mobile version