Cauta

Industria luxului din Elvetia nu mai merge ceas

Orologierii elvetieni se pregatesc de inca un an dificil din cauza dificultatilor economice care limiteaza cererile pentru branduri de lux pe principalele piete de export.

Orologierii se asteapta la inca un an nefast pe piata externa

Vanzarile in Hong Kong, prima piata mondiala pentru ceasurile elvetiene, intampina dificultati din cauza incetinirii cresterii economice in China dar si a campaniei autoritatior chineze contra opulentei si coruptiei. Zenith, brandul de lux al LVMH, vinde practic doua ceasuri din trei clientilor chinezi, noteaza Reuters. ”2016 este un an complicat pentru ca oamenii nu au incredere sa cumpere doar produsele noastre”, a declarat Aldo Magada, directorul general al marcii. La situatia din China se adauga si greaua lovitura a atentatelor din Paris, scaderea puterii de cumparare a rusilor sau impactul scaderii pretului petrolului asupra cheltuielilor bogatilor clienti din Orirentul Mijlociu. Ca si alte marci de lux, Zenith si-a diversificat strategia cu produse mai abordabile. Exporturile de ceasuri elvetiene au scazut cu 7,91% in luna ianuarie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, dupa o scadere totala cu 3,3% in 2015. Tissot si Longines, branduri premium ale Swatch Group, au inregistrat stagnari ale vanzarilor sau un lejer regres anul trecut, fiind asteptata o usoara ameliorare in acest an. Marca independenta Patek Phillipe, foarte cautata de colectionari, estimeaza ca multi fabricanti fac o greseala in a se focaliza pe clientela chineza. ”Au mers prea repede iar acum sunt stocuri mari peste tot”, a declarat presedintele Patek Phillipe, Thierry Stern.

Caderi la Bursa

Incetinirea pietei a afectat si cursul bursier al grupurilor de orologieri, dar anumiti analisti apreciaza ca declinul a fost exagerat, evidentiind tari precum Japonia sau Coreea de Sud, care atrag acum mai multi turisti chinezi.

Actiunile Swatch, numarul unu mondial in orologerie, au scazut cu 21% la bursa anul trecut si cu 2% de la inceputul acestui an. Richemont, companie care produce bijuterii si ceasuri de lux, a inregistrat un recul bursier de 11% in acest an, dupa o scadere de aproximativ 19% anul trecut. ”Exista, desigur, un caz particular la Hong-Kong, unde multi vanzarori en gros sunt inca foarte prudenti, dar, de-o maniera generala, rumorile au devenit negative”, estimeaza Scilla Huang Sun, manager al fondurilor Luxury Brands. Ea prevede o crestere cu 5% pentru marcile de lux in acest an, insa in special in semestrul doi.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • De ce brandurile de lux pariază pe rujuri de 160 de dolari și accesorii de 1.400 de dolari
  • Ce alege România: „Blocăm tot” sau „Plătim tot”?
  • Întâlnire secretă la Viena: cele mai bogate țări europene atacă bugetul UE?
  • Dolarul mai are de pierdut
  • VIDEO. Nicușor Dan admite: Procentul AUR „arată că acei 40% dintre români sunt exasperați”/„Arată o dezamăgire profundă”
  • Mbappe lansează propriul model de ceas de lux, inspirație UCL
  • Israel nu se teme să acționeze împotriva intereselor Americii. Cum rămâne cu relația Trump-Netanyahu?
  • Bărbat reținut de DNA. Ar fi cerut 180.000 de euro pentru a interveni la judecători
  • Craiova scapă doar cu amendă din partea UEFA
  • Exit mobile version