Cauta

De ce nu se ingrijoreaza romanii de concurenta chinezilor ?

O veste care ar trebui sa ingrijoreze intrega Europa si mai ales pe noi, romanii, ne parvine de la vecinii nostri bulgari. Este vorba despre demararea productiei de autoturisme chinezesti, la vecinii de peste Dunare.

De ce nu se ingrijoreaza romanii de concurenta chinezilor ? - Ziarul NationalVa fi prima fabrica de autoturisme chinezesti din Uniunea Europeana si astfel se va indeplini un vis mai vechi, al asiaticilor, care nu sunt la prima incercare de-a pune piciorul in Europa.

Romanii par a nu fi prea ingrijorati

Produsele chinezesti sunt recunoscute prin preturile mici, tentante pentru cumparatori, inclusiv in cazul autoturismelor. Insa, vicepresedintele de la Dacia-Logan, Constantin Stroe, nu este deloc ingrijorat de competitie, cu toate ca masinile chinezesti care se vor produce la bulgari se adreseaza exact aceluiasi segment de piata ca si autoturismele noastre. Cel putin asta declara oficialul fabricii de la Pitesti, care spune ca este “loc” pentru toate masinile, indiferent de cine si cum le produce.

Rezistenta de doar două stele

Este clar ca dl Stroe nu are cum sa nu tina cont de un competitor cu preturi mici, aflat in coasta noastra, care in conditiile actuale, de criza, cand vanzarile scad in toata lumea, poate sa preia o buna parte dintre clientii Loganului sau ai Dusterului. Si totusi, cum se explica linistea vicepresedintelui roman, dincolo de siguranta pe care orice producator trebuie sa o afiseze, pentru a transmite incredere potentialilor clienti si de curtoazia pe care, in mod normal, este obligat sa o arate fata de un nou competitor? Foarte probabil, partea romana se bazeaza pe testele Euro NCAP, care ne arata cat de bine rezista un autoturism, in caz de impact. Uniunea Europeana  pune mare baza pe acest element si chiar daca masinile romanesti nu stau nici ele extraordinar, la acest capitol, sunt oricum mai  rezistente decat cele chinezesti, care pana acum nu au obtinut mai mult de doua stele, adica foarte putin. Ca urmare, sunt doar doua variante, respectiv cea in care masinile chinezesti raman la aceeasi paramentri si cu doua stele nu vor putea penetra piata U.E., chiar daca vor fi produse intr-o tara membra, sau vor spori gradul de rezistenta actual al autoturismelor, ceea ce va mari si pretul acestora, caz in care pericolul de atragere a clientilor devine mult mai mic!

 

Ultimele stiri

  • Start de sezon pentru pârtiile din România. Unde se poate schia și cât costă skipass-urile
  • Țara în care creditele ipotecare pe 50 de ani iau avânt. Debitorul trebuie să returneze creditul până la 80 de ani
  • Ce sancțiuni riscă cei care folosesc petarde și artificii de sărbători. Sunt interzise în România
  • Cum se calculează impozitul pe locuinţe în 2026. Cine va plăti cel mai mult
  • Tradiţii şi credinţe legate de solstiţiul de iarnă. Ce nu ai voie să faci în cea mai lungă noapte din an
  • Horoscop 21 decembrie 2025. Nu există loc pentru compromisuri. Astăzi este despre conștientizare
  • Sesizarea CCR, din nou la îndemâna președintelui: Nicușor Dan anunță o schimbare majoră de jurisprudență
  • Citrice destinate furajării animalelor, vândute în România ca produse de calitatea I: avertisment dur al ANPC FOTO
  • Taxa turistică de 10 lei, miza bugetară a Capitalei: Primăria estimează venituri de 15 milioane de lei
  • Știai că stomacul produce 90% din serotonina corpului? – Intestinul ca „al doilea creier”
  • Exit mobile version