AcasăOldDe ce nu se ingrijoreaza romanii de concurenta chinezilor ?

De ce nu se ingrijoreaza romanii de concurenta chinezilor ?

O veste care ar trebui sa ingrijoreze intrega Europa si mai ales pe noi, romanii, ne parvine de la vecinii nostri bulgari. Este vorba despre demararea productiei de autoturisme chinezesti, la vecinii de peste Dunare.

Va fi prima fabrica de autoturisme chinezesti din Uniunea Europeana si astfel se va indeplini un vis mai vechi, al asiaticilor, care nu sunt la prima incercare de-a pune piciorul in Europa.

Romanii par a nu fi prea ingrijorati

Produsele chinezesti sunt recunoscute prin preturile mici, tentante pentru cumparatori, inclusiv in cazul autoturismelor. Insa, vicepresedintele de la Dacia-Logan, Constantin Stroe, nu este deloc ingrijorat de competitie, cu toate ca masinile chinezesti care se vor produce la bulgari se adreseaza exact aceluiasi segment de piata ca si autoturismele noastre. Cel putin asta declara oficialul fabricii de la Pitesti, care spune ca este “loc” pentru toate masinile, indiferent de cine si cum le produce.

Rezistenta de doar două stele

Este clar ca dl Stroe nu are cum sa nu tina cont de un competitor cu preturi mici, aflat in coasta noastra, care in conditiile actuale, de criza, cand vanzarile scad in toata lumea, poate sa preia o buna parte dintre clientii Loganului sau ai Dusterului. Si totusi, cum se explica linistea vicepresedintelui roman, dincolo de siguranta pe care orice producator trebuie sa o afiseze, pentru a transmite incredere potentialilor clienti si de curtoazia pe care, in mod normal, este obligat sa o arate fata de un nou competitor? Foarte probabil, partea romana se bazeaza pe testele Euro NCAP, care ne arata cat de bine rezista un autoturism, in caz de impact. Uniunea Europeana  pune mare baza pe acest element si chiar daca masinile romanesti nu stau nici ele extraordinar, la acest capitol, sunt oricum mai  rezistente decat cele chinezesti, care pana acum nu au obtinut mai mult de doua stele, adica foarte putin. Ca urmare, sunt doar doua variante, respectiv cea in care masinile chinezesti raman la aceeasi paramentri si cu doua stele nu vor putea penetra piata U.E., chiar daca vor fi produse intr-o tara membra, sau vor spori gradul de rezistenta actual al autoturismelor, ceea ce va mari si pretul acestora, caz in care pericolul de atragere a clientilor devine mult mai mic!

 

author avatar
Silviu Ionescu