Cauta

Comertul si restaurantele, cele mai bune afaceri pentru… copii

Sute de copii sunt inregistrati ca actionari la numeroase firme din Romania, cei mai multi patronand la propriu afaceri din domeniul comertului si restaurantelor, dar si in IT sau tranzactii imobiliare.

Adolescentii participa tot mai des la ateliere de business uri pentru tineri

Se pare ca business-ul nu are limita de varsta, dovada fiind datele de la Registrul Comertului, analizate de economistii agentiei de servicii financiare si credit risk management KeysFin. Statistica din acest domeniu arata ca peste 500 de copii sunt implicati, in calitate de actionari, la firmele din Romania, cei mai multi in afaceri din comert, hoteluri si restaurante. Datele demonstreaza cateva tendinte care se definesc tot mai clar in business-ul romanesc. Potrivit studiului, avem de-a face, in primul rand, cu perspectivele unui schimb de generatii, deoarece sunt multi parinti care incearca sa-si invete copiii sa le urmeze pasii in afaceri, trecand actiunile pe numele lor. Pe de alta parte, sunt, bineinteles si cazuri de afaceri trecute pe numele copiilor pentru a le pune la adapost de eventuale probleme.

Domenii de activitate

Analiza KeysFin arata ca, in privinta domeniilor de activitate preferate de copiii actionari, comertul cu amanuntul se afla pe primul loc, cu 60 de firme. Urmeaza hotelurile si restaurantele, cu 22 de societati, sectorul constructiilor cu 19 firme, transport si depozitare (15), productia si furnizarea de energie electrica si termica, gaze, apa calda si aer conditionat (14), tranzactii imobiliare (13) si activitati de spectacole, culturale si recreative (10). „Ne-au atras atentia, in special, firmele cu activitati pe internet. Acolo este un domeniu in care adolescentii, familiarizati cu noile tehnologii, exceleaza in unele cazuri. Vorbim in principal de magazine online si de site-uri recreative care genereaza castiguri semnificative, cu investitii reduse”, spun analistii KeysFin.

Incubatoare de afaceri pentru adolescenti

In ultima vreme se manifesta o tendinta foarte interesanta. Au aparut tot felul de ateliere de business dedicate copiilor, adevarate incubatoare de start-up-uri, in care cei mici sunt stimulati sa isi exploateze creativitatea, sa se joace de-a afacerile, sa imbine placutul cu utilul. Astfel de cluburi sunt frecventate in principal de adolescenti de 14-17 ani, adusi de parinti, oameni de afaceri sau angajati din multinationale etc.

 

Ultimele stiri

  • De ce nu pleacă PSD din guvern?
  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Exit mobile version