Fiscul a impus noi norme in ceea ce priveste eliberarea certificatului de atestare fiscala. Acestea urmeaza sa intre in vigoare de la 1 iulie.
Fata de prevederile in vigoare, viitoarele reglementari introduc obligatia eliberarii certificatului (care dovedeste plata sau neplata impozitelor) din oficiu in anumite situatii, printre care si atunci cand se schimba domiciliul fiscal al contribuabilului. De asemenea, formularul a fost modificat, acesta continand rubrici in plus. Totodata, inainte sa emita certificatul, Fiscul va face, de la 1 iulie, mai multe verificari fata de situatia actuala.
Potrivit noilor reglementari, autoritatea fiscala va emite doua exemplare ale certificatului sau chiar mai multe, la cererea expresa a solicitantului, daca acesta mentioneaza in cererea de eliberare. Reamintim ca certificatul de atestare fiscala se elibereaza la cererea contribuabililor, a unor autoritati publice sau din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege.