Cauta

Banca Transilvania si Volksbank, sanctionate pentru clauze abuzive

Un client al Volksbank a reclamat la Protectia Consumatorilor Prahova clauzele abuzive existente intr-un contract de credit in franci elvetieni, iar inspectorii i-au dat dreptate si au sanctionat banca. In plus au obligat Banca Transilvania – care a propus conversia creditelor respective pentru clientii Volksbank – sa clarifice oferta si sa elimine conditiile restrictive.

ANPC a dat dreptate clientilor Volksbank si a sanctionat contraventional institutia

In mesajul Bancii Transilvania, din 7 aprilie 2015, se anuntau o serie de facilitati pentru clientii Volksbank Romania care contractasera credite in CHF:

–           stoparea calcularii comisionului de risc;

–           returnarea sumelor incasate cu titlu de comision de risc, in etape, prin diminuarea creditului in sold;

–           reduceri de 22,5% la creditele celor care vor dori conversia creditelor din franci elvetieni in lei sau in euro. In plus, la acest procent va fi adaugata, dupa caz, valoarea comisionului de risc.

Problema e ca unii clienti au constatat ca reducerea era de 14,68%, nu de 22,5%, iar unul dintre debitori a cerut lamuriri de la Banca Transilvania si, nemultumit de raspuns, a facut reclamatie la ANPC Prahova, care i-a dat dreptate.

Masuri

In urma verificarilor, comisarii ANPC au constatat urmatoarele:

–         Prin formulari evazive si ambigue, banca a evitat sa precizeze raspunsul la intrebarea privind provenienta procentului de reducere de 22,5%, respectiv daca acesta este un act de liberalitate al bancii sau o restituire de sume (comisioane cu care costul total al creditului a fost grevat).

–         Banca a procedat in acelasi fel si in privinta intrebarii referitoare la restituirea comisionului de risc incasat deja (restituirea acestor sume trebuie sa se faca prin punerea la dispozitie in contul clientului si nu prin scaderea la sold).

–         Referitor la clauza prin care clientul Volksbank este obligat sa semneze in bloc oferta, inclusiv cu clauza prin care clientul trebuie sa renunte la orice pretentie in raport cu banca, ANPC a constatat ca aceasta este o clauza abuziva a bancii.

In urma acestor constatari, ANPC a sanctionat contraventional Volksbank Romania si a aplicat urmatoarele masuri:

  1. Eliminarea din oferta a clauzei referitoare la renuntarea la pretentii.
  2. Comisionul de risc deja incasat se va restitui clientului in contul acestuia si nu prin scaderea din sold.
  3. Informarea prealabila a clientilor cu privire la provenienta reducerii de 22,5%.

Respectarea ordinii de efectuare a operatiunilor (reducerea de 22,5% din sold si apoi scontarea comisionului de risc) in cazul perfectarii ofertei.

Ultimele stiri

  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Exit mobile version