Cauta

Aproape 30% dintre bijuteriile din aur si argint sunt contrafacute

Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Marius Dunca, avertizeaza ca aproape o treime dintre produsele din aur, argint si pietre pretioase de pe piata romaneasca sunt neconforme si prezinta informatii inselatoare pe eticheta.

Marius Dunca sustine ca ANPC are puteri limitate

Dunca sustine ca, de exemplu, produsele prezentate ca fiind din metale pretioase sunt umplute cu plumb (care creste artificial greutatea), iar pietrele pretioase de calitate inferioara au certificate ce atesta ca ar fi de calitate superioara. Seful ANPC a mentionat ca institutia pe care o conduce nu are puteri prea mari cand vine vorba de metale pretioase, controlul rezumandu-se la verificarea etichetelor. Inspectorii pot, cel mult, sa amendeze comerciantul  fraudulent cu maximum 50.000 de lei si sa impuna retragerea bijuteriilor de pe piata, insa nu pot lua alte masuri impotriva falsificatorilor.

 

Ultimele stiri

  • LIGA 1, program, rezultate LIVE și clasament ACTUALIZAT
  • Ce program au supermarketurile Kaufland, Lidl şi Carrefour, de Paşte 2024. Surpriză! Unele magazine sunt deschise şi duminică, 5 mai
  • Patriarhul Daniel, cu gândul la Diaspora în Pastorala de Paşte 2024: „Să arătăm semne de iubire frăţească şi tuturor românilor aflaţi printre străini”
  • Cât au ajuns să coste ouăle în pieţe, înainte de Paştele 2024. În supermarket, se găsesc şi la preţ dublu
  • Mesaje de Paște 2024. Felicitări, urări şi gânduri bune pentru cei apropiaţi cu ocazia Sărbătorilor Pascale
  • Guvernul vrea să mărească pensiile de la 1 septembrie, dar cine le mai apucă? Speranţa de viaţă, în România, s-a PRĂBUŞIT!
  • Dramă în judeţul Neamţ: un bărbat s-a aruncat în faţa trenului. A murit pe loc!
  • Jandarmii i-au căutat, pentru droguri, „la piele” pe petrecăreții din Mamaia. Unde au putut să le ascundă tinerii
  • Horoscop – sâmbătă, 4 aprilie 2024. Berbecii au idei ciudate, iar Racii au parte de întâmplări deosebite
  • Părinţii, revoltaţi în mediul online după ce un restaurant din Bucureşti a impus reguli stricte pentru copiii clienţilor
  • Exit mobile version