Cauta

Afaceristii, la mana consumatorilor

Firmele care produc alimente sau alte marfuri nealimentare sunt obligate sa tina tot mai mult cont de parerea consumatorilor, sa discute direct cu ei, sa le ofere si alte facilitati in afara preturilor avantajoase si sa protejeze mediul si sanatatea clientilor, altfel vor da faliment.

Consumatorii cauta tot mai mult produse naturale, cat mai putin procesate

Studii recente efectuate independent de firme de consultanta si audit de renume arata ca, in ultima vreme, consumatorii au devenit mai atenti la produsele alimentare sau nealimentare pe care le cumpara si nu se mai orienteaza exclusiv catre cele mai ieftine. Potrivit unei analize efectuate de expertii Ernst & Young (E & Y) Romania, preferintele schimbatoare ale consumatorilor pot accelera sau falimenta o afacere, iar firmele ar face bine sa tina cont de acest aspect, nu doar de cresterea profiturilor.

Orientarea catre natural

Pentru consumatori, un rol tot mai important il au caracteristicile ce tin de sanatate si mediu. Ca atare, ei au devenit din ce in ce mai sofisticati. Deoarece clientii manifesta un interes tot mai crescut pentru produsele naturale, cum ar fi alimentele bogate in enzime si legumele uscate sau congelate, companiile vor fi nevoite sa tina seama de aceste considerente. Un alt studiu, realizat de data aceasta de GfK Romania, releva ca 70% dintre romani identifica stilul de viata sanatos cu consumul de fructe si de legume si aproape 50% se orienteaza catre alimentele naturale, cat mai putin procesate. Femeile apreciaza intr-o mai mare masura alimentatia sanatoasa comparativ cu barbatii.

Responsabilizarea companiilor

Noua atitudine a consumatorilor se reflecta in cererea in crestere pentru responsabilizarea comerciantilor in privinta produselor comercializate: sa fie prietenoase cu mediul si sigure pentru sanatate. O imagine negativa a companiei se poate raspandi rapid, in buna masura din cauza retelelor sociale. Prin urmare, companiile trebuie sa inteleaga si sa tina cont de importanta acestei preferinte a consumatorilor si sa ia masuri in consecinta.

Dialog obligatoriu cu vanzatorul

Potrivit E & Y, asteptarile cumparatorilor aflati in magazin s-au schimbat, trecand de la preturile mici la conexiunea personala cu vanzatorul. Companii din cele mai diverse industrii si arii geografice au inceput sa raspunda la aceasta tendinta. Unele ofera transport gratuit pentru persoane in varsta si ofera servicii de verificare a sigurantei consumatorilor. Unele firme de e-commerce dispun de o functie de tip chat proiectata astfel, incat magazinele lor nu pot efectua vanzari catre consumatori daca nu raspund instantaneu intrebarilor acestora.

Ultimele stiri

  • Chevron intră în cursa pentru activele Lukoil: gigantul american analizează achiziții strategice la nivel global
  • MApN relocă tehnica militară din Tulcea după pericolul generat de nava cu GPL lovită de drone rusești
  • Taxe locale majorate din 2025: Parlamentul adoptă mâine legea
  • Alege ce citești
  • Pensiile magistraților, aproape de forma finală: coaliția a ajuns la un acord decisiv pentru noua lege
  • Proiectul unui cloud european, eșec zdrobitor
  • Bitcoin, din nou în ”piața urșilor”
  • Epidemie de corupție în Ucraina/Miliardele românilor și oligarhii lui Zelenski
  • Sindicatele, țepuite și de Nicușor Dan. Protestele se mută la Cotroceni
  • Problemele economice ale Rusiei nu-l vor descuraja pe Putin
  • Exit mobile version