Cauta

A aparut Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor. Finantat de banci!

Clientii nemultumiti au o noua institutie care le poate rezolva conflictele cu bancile. Vorbim despre un Centru de Solutionare Alternativa a Litigiilor, finantat chiar de banci.

Bogdan Olteanu viceguvernatorul BNR spune ca banii vin de la banci dar bancile nu se implica

Deciziile vor fi insa independente, promit reprezentantii Centrului. Prezenti la lansare, cativa clienti s-au declarat insa neincrezatori ca institutia ii va putea ajuta. Potrivit BNR, in acest moment sunt peste 10.000 de litigii intre clienti si banci. Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din Sistemul Bancar poate rezolva teoretic orice nemultumire. De la clauze abuzive, la o problema legata de card. Cum se prodedeaza:  Sunati la un numar scurt, (021.9414) si contactati conciliatorii, asa cum sunt numiti angajatii Centrului. Daca si reprezentantii bancii sunt de acord, cazul va putea fi judecat la Centru. Atentie, inainte de a incepe solutionarea cazului clientii sunt cei care vor alege decizia impusa, care nu mai poate fi contestata in instanta, ori decizia propusa. In cazul celei din urma aveti 15 zile la dispozitie sa va exprimati dezacordul. Altfel, si aceasta devine definitiva. Banca este obligata sa accepte tipul de decizie ales de client, dar si decizia conciliatorului daca ea este una definitiva. Centrul are in prezent 12 conciliatori. Acestia sunt condusi de un colegiu din care vor face parte reprezentanti ai BNR, Asociatia Romana a Bancilor si ANPC. Bugetul anual va fi de 600 de mii de euro. De altfel, Centrul este finantat suta la suta de banci, spun reprezentantii BNR, care promit insa decizii corecte. Alexandru Paunescu, reprezentantul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor spune: „Membrii nu sunt implicati in solutionare. Conciliatorii, datorita unei bune reputati, vor solutiona litigiile „. Deocamdata, reprezentantii Centrului nu au putut spune cu cat sunt platiti conciliatorii. Pana acum doar 5 clienti s-au adresat pentru conciliere, dar centrul spera sa atraga 10% din toti clientii care merg in instante.

Ultimele stiri

  • De ce brandurile de lux pariază pe rujuri de 160 de dolari și accesorii de 1.400 de dolari
  • Ce alege România: „Blocăm tot” sau „Plătim tot”?
  • Întâlnire secretă la Viena: cele mai bogate țări europene atacă bugetul UE?
  • Dolarul mai are de pierdut
  • VIDEO. Nicușor Dan admite: Procentul AUR „arată că acei 40% dintre români sunt exasperați”/„Arată o dezamăgire profundă”
  • Mbappe lansează propriul model de ceas de lux, inspirație UCL
  • Israel nu se teme să acționeze împotriva intereselor Americii. Cum rămâne cu relația Trump-Netanyahu?
  • Bărbat reținut de DNA. Ar fi cerut 180.000 de euro pentru a interveni la judecători
  • Craiova scapă doar cu amendă din partea UEFA
  • Salut mental, nu doar fizic: cum Gen Z transformă comunitățile offline pentru „therapeutic-vacare rediscovery”
  • Exit mobile version