Cauta

Sobolanii au ros „cascavalul” CFR!

Desi constructia inca se târâie tipic româneste, proiectul de modernizare a tronsonului de cale ferata dintre Bucuresti si Constanta este, de departe, mândria investitionala a Ministerului Transporturilor. Si, teoretic cel putin, cu mult avansat fata de autostrada vecina. Numai ca, de câtiva ani buni, „sinucigasii” care se incapatâneaza sa se duca la mare cu trenul continua sa faca ore bune pe drum.

Iar vinovati de sabotarea a ditamai culoarul paneuropean de transport sunt nu doar constructorii sau finantatorii, dar si sobolanii care rod la greu „cascavalul” de zeci de milioane de euro bagati de CFR in aceasta lucrare. Paguba este cu atât mai importanta, cu cât cohortele de rozatoare prefera in special „trufandalele” reprezentate de modernele instalatii electrodinamice CED.

*Distrug cablurile*

Mai ceva ca in mitul lui Sisif, sefii CFR se chinuie sa termine odata ceea ce va fi cel mai modern tronson de cale ferata din România, intre Bucuresti si Constanta. Insa totul pare in zadar, pe lânga problemele de pâna acum, ceferistii mai având pe cap o belea de care chiar nu mai stiu cum sa scape. Este vorba despre invazia de sobolani care au format adevarate colonii in statiile si punctele feroviare de pe traseu. Ca ii sperie pe calatori si ii terorizeaza pe angajati nu ar fi nimic, dar rozatoarele pun in pericol intregul trafic, distrugând toate cablurile intâlnite.

*„Trufandale” CED*

Dar, spre disperarea conducerii Sucursalei Regionale CF Constanta, „sabotorii” prefera sa deguste tocmai instalatiile electrodinamice CED, care asigura intreaga comanda, controlul si conditiile de siguranta pentru activitatea de circulatie si manevra in statiile de cale ferata. Au existat nenumarate reclamatii, dar electromecanicii sunt neputinciosi, terorizati fiind la rândul lor de sobolanii tot mai agresivi care colcaie peste tot, de la canalele de cabluri de sub instalatii si repartitoarele de cabluri, pâna la salile de acumulatoare si chiar birourile de comanda IDM. Printre locatiile unde conducerea de facto a fost deja preluata de animale se numara statiile Saligny Est, Medgidia sau Eforie Sud, haltele de miscare Mircea Voda si Cernavoda Pod si punctele P1, P2, PC2.

*Suta de mii pe an*

Situatia este de-a dreptul tragica din moment ce sefii ceferistilor se asteapta la ce e mai rau de-abia de acum inainte. Pentru ca o femela de sobolan face intre 4 – 8 pui la doua luni, dintr-o singura familie de rozatoare ajungându-se la peste 250 000 exemplare in doar trei ani! Iar cum in solutiile clasice nu se pot pune prea mari sperante, nu mai ramâne decât ori sa se abandoneze proiectul, ori sa fie contractate trupe de interventie formate din pisici mascate…

Toni Matei

Ultimele stiri

  • LIGA 1, program, rezultate LIVE și clasament ACTUALIZAT
  • Ce program au supermarketurile Kaufland, Lidl şi Carrefour, de Paşte 2024. Surpriză! Unele magazine sunt deschise şi duminică, 5 mai
  • Patriarhul Daniel, cu gândul la Diaspora în Pastorala de Paşte 2024: „Să arătăm semne de iubire frăţească şi tuturor românilor aflaţi printre străini”
  • Cât au ajuns să coste ouăle în pieţe, înainte de Paştele 2024. În supermarket, se găsesc şi la preţ dublu
  • Mesaje de Paște 2024. Felicitări, urări şi gânduri bune pentru cei apropiaţi cu ocazia Sărbătorilor Pascale
  • Guvernul vrea să mărească pensiile de la 1 septembrie, dar cine le mai apucă? Speranţa de viaţă, în România, s-a PRĂBUŞIT!
  • Dramă în judeţul Neamţ: un bărbat s-a aruncat în faţa trenului. A murit pe loc!
  • Jandarmii i-au căutat, pentru droguri, „la piele” pe petrecăreții din Mamaia. Unde au putut să le ascundă tinerii
  • Horoscop – sâmbătă, 4 aprilie 2024. Berbecii au idei ciudate, iar Racii au parte de întâmplări deosebite
  • Părinţii, revoltaţi în mediul online după ce un restaurant din Bucureşti a impus reguli stricte pentru copiii clienţilor
  • Exit mobile version