Cauta

Dacia Duster, un dezastru la testele de siguranta

Cu doar 3 stele obtinute la crash-test, Dacia Duster nu a impresionat deloc, spun oficialii EURONCAP.

Cu un punctaj de doar 28% pentru siguranta pietonilor si 29% pentru asistenta de siguranta, SUV-ul românesc se situeaza sub limita de performanta a modelelor de pe piata europeana din acelasi segment.

*Impact frontal, 11 puncte*

Compartimentul pentru pasageri al Daciei Duster a ramas stabil la impactul frontal, dar usa portbagajului s-a deschis in timpul testului, iar masina a fost penalizata. Protectia toracelui a fost evaluata ca fiind marginala, pentru ambii pasageri din fata. Masuratorile pe manechine, la genunchi si femur nu indica o problema, dar, pe partea conducatorului auto, s-a considerat ca structurile din tabloul de bord prezinta un risc de ranire a ocupantului, in functie de pozitia si de statura acestuia. Si aici, si protectia a fost evaluata ca marginala.
La impactul lateral, usa conducatorului auto s-a deschis si masina a fost penalizata.

*Impact lateral cu un stâlp, 6 puncte*

La un impact lateral cu un stâlp, usile nu s-au deschis, dar protectia toracelui la sofer a fost catalogata drept slaba, din cauza presiunii asupra coastelor, sesizata la manechin. Si protectia impotriva leziunilor cervicale in cazul unei coliziuni din spate a fost evaluata ca fiind „marginala”.

*Protectia copiiilor*

Masina a obtinut maximum de puncte pentru protectia „manechinului de 18 luni” in testele dinamice. Pentru „manechinul de 3 ani”, asezat cu fata spre inainte, miscarea in fata a capului a fost bine controlata.
Pentru ambele manechine, s-a constatat o pozitie corespunzatoare in cazul unui impact lateral. Airbagul pasagerului poate fi dezactivat pentru a permite instalarea unui scaun pentru copil, asezat cu fata spre inapoi.
Pericolul utilizarii unui scaun asezat pe bancheta cu fata spre inapoi fara a dezactiva airbagul a fost explicat destul de clar de catre producator, dar o eticheta nu a fost atasata si pe parasolarul din fata.

*Safety Assist (asistenta de siguranta)*

Controlul electronic al stabilitatii (ESC) nu este disponibil pe varianta Duster testata, asa ca SUV-ul românesc nu a punctat la acest capitol. Sistemul de avertizare de la centura de siguranta a soferului face parte din echiparea standard a Dusterului, iar pentru pasagerul din dreapta va fi disponibil in curând.

*Protectie pietoni*

Nici spoilerul fata si nici capota motorului nu au obtinut rezultate satisfacatoare la capitolul protectia pietonilor.

Andrei Ispas

Ultimele stiri

  • Inteligența artificială ne crește copiii. Și noi ne uităm în altă parte
  • Cum să-ți construiești un ritual de sănătate dimineața: Startul ideal pentru minte și corp
  • Geometria Sacră a Sănătății: Cum ne influențează șirul lui Fibonacci corpul, hrana și vindecarea
  • Lista posibililor miniștri din viitorul GUVERN (surse)/Nume surpriză vehiculate
  • Cât de cald va fi, în weekend, în Capitală. ANM, prognoză specială pentru București
  • FMI, recomandări pentru România: renunțarea la cota unică de impozitare a veniturilor, creșterea TVA, a accizelor
  • Baia de Pădure – Terapia verde care vindecă mintea și întărește imunitatea
  • VIDEO. Călin Georgescu, aclamat de susținători la ieșirea de la Parchet: Controlul judiciar, prelungit
  • Comunicat de presă PGV Alert Concept SRL
  • Breaking News… în jurul lumii: UE reintroduce tarife pentru produse ucrainene
  • Exit mobile version