Cauta

Dacia Duster, un dezastru la testele de siguranta

Cu doar 3 stele obtinute la crash-test, Dacia Duster nu a impresionat deloc, spun oficialii EURONCAP.

Cu un punctaj de doar 28% pentru siguranta pietonilor si 29% pentru asistenta de siguranta, SUV-ul românesc se situeaza sub limita de performanta a modelelor de pe piata europeana din acelasi segment.

*Impact frontal, 11 puncte*

Compartimentul pentru pasageri al Daciei Duster a ramas stabil la impactul frontal, dar usa portbagajului s-a deschis in timpul testului, iar masina a fost penalizata. Protectia toracelui a fost evaluata ca fiind marginala, pentru ambii pasageri din fata. Masuratorile pe manechine, la genunchi si femur nu indica o problema, dar, pe partea conducatorului auto, s-a considerat ca structurile din tabloul de bord prezinta un risc de ranire a ocupantului, in functie de pozitia si de statura acestuia. Si aici, si protectia a fost evaluata ca marginala.
La impactul lateral, usa conducatorului auto s-a deschis si masina a fost penalizata.

*Impact lateral cu un stâlp, 6 puncte*

La un impact lateral cu un stâlp, usile nu s-au deschis, dar protectia toracelui la sofer a fost catalogata drept slaba, din cauza presiunii asupra coastelor, sesizata la manechin. Si protectia impotriva leziunilor cervicale in cazul unei coliziuni din spate a fost evaluata ca fiind „marginala”.

*Protectia copiiilor*

Masina a obtinut maximum de puncte pentru protectia „manechinului de 18 luni” in testele dinamice. Pentru „manechinul de 3 ani”, asezat cu fata spre inainte, miscarea in fata a capului a fost bine controlata.
Pentru ambele manechine, s-a constatat o pozitie corespunzatoare in cazul unui impact lateral. Airbagul pasagerului poate fi dezactivat pentru a permite instalarea unui scaun pentru copil, asezat cu fata spre inapoi.
Pericolul utilizarii unui scaun asezat pe bancheta cu fata spre inapoi fara a dezactiva airbagul a fost explicat destul de clar de catre producator, dar o eticheta nu a fost atasata si pe parasolarul din fata.

*Safety Assist (asistenta de siguranta)*

Controlul electronic al stabilitatii (ESC) nu este disponibil pe varianta Duster testata, asa ca SUV-ul românesc nu a punctat la acest capitol. Sistemul de avertizare de la centura de siguranta a soferului face parte din echiparea standard a Dusterului, iar pentru pasagerul din dreapta va fi disponibil in curând.

*Protectie pietoni*

Nici spoilerul fata si nici capota motorului nu au obtinut rezultate satisfacatoare la capitolul protectia pietonilor.

Andrei Ispas

Ultimele stiri

  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Exit mobile version