AcasăOldDacia Duster, un dezastru la testele de siguranta

Dacia Duster, un dezastru la testele de siguranta

Cu doar 3 stele obtinute la crash-test, Dacia Duster nu a impresionat deloc, spun oficialii EURONCAP.

Cu un punctaj de doar 28% pentru siguranta pietonilor si 29% pentru asistenta de siguranta, SUV-ul românesc se situeaza sub limita de performanta a modelelor de pe piata europeana din acelasi segment.

*Impact frontal, 11 puncte*

Compartimentul pentru pasageri al Daciei Duster a ramas stabil la impactul frontal, dar usa portbagajului s-a deschis in timpul testului, iar masina a fost penalizata. Protectia toracelui a fost evaluata ca fiind marginala, pentru ambii pasageri din fata. Masuratorile pe manechine, la genunchi si femur nu indica o problema, dar, pe partea conducatorului auto, s-a considerat ca structurile din tabloul de bord prezinta un risc de ranire a ocupantului, in functie de pozitia si de statura acestuia. Si aici, si protectia a fost evaluata ca marginala.
La impactul lateral, usa conducatorului auto s-a deschis si masina a fost penalizata.

*Impact lateral cu un stâlp, 6 puncte*

La un impact lateral cu un stâlp, usile nu s-au deschis, dar protectia toracelui la sofer a fost catalogata drept slaba, din cauza presiunii asupra coastelor, sesizata la manechin. Si protectia impotriva leziunilor cervicale in cazul unei coliziuni din spate a fost evaluata ca fiind „marginala”.

*Protectia copiiilor*

Masina a obtinut maximum de puncte pentru protectia „manechinului de 18 luni” in testele dinamice. Pentru „manechinul de 3 ani”, asezat cu fata spre inainte, miscarea in fata a capului a fost bine controlata.
Pentru ambele manechine, s-a constatat o pozitie corespunzatoare in cazul unui impact lateral. Airbagul pasagerului poate fi dezactivat pentru a permite instalarea unui scaun pentru copil, asezat cu fata spre inapoi.
Pericolul utilizarii unui scaun asezat pe bancheta cu fata spre inapoi fara a dezactiva airbagul a fost explicat destul de clar de catre producator, dar o eticheta nu a fost atasata si pe parasolarul din fata.

*Safety Assist (asistenta de siguranta)*

Controlul electronic al stabilitatii (ESC) nu este disponibil pe varianta Duster testata, asa ca SUV-ul românesc nu a punctat la acest capitol. Sistemul de avertizare de la centura de siguranta a soferului face parte din echiparea standard a Dusterului, iar pentru pasagerul din dreapta va fi disponibil in curând.

*Protectie pietoni*

Nici spoilerul fata si nici capota motorului nu au obtinut rezultate satisfacatoare la capitolul protectia pietonilor.

Andrei Ispas

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
60 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger