AcasăOldTaxa pentru depunerea pe internet a declaratiei fiscale este scandaloasa

Taxa pentru depunerea pe internet a declaratiei fiscale este scandaloasa

Taxa pentru depunerea pe internet a declaratiei unice pentru impozitul pe venit si contributiile sociale este „scandaloasa“ si ar trebui eliminata, a declarat joi, la un forum pe teme de fiscalitate, Peter de Ruiter, partener la compania de consultanta PricewaterhouseCoopers.

„Ministerul Finantelor ar trebui sa faciliteze plata taxelor de catre contribuabili. Daca vrei sa faci mai simplu procesul de plata, atunci nu are sens sa pui contribuabilii sa plateasca in plus o taxa. Companiile trebuie sa plateasca oricum alte taxe catre buget. De ce ar trebui sa fiu nevoit sa platesc si o taxa ca sa am acces la sistem? Este ca si cum te-ai duce intr-un magazin auto sa cumperi o masina si vânzatorul ti-ar spune – daca vrei sa cumperi masina trebuie sa platesti inainte 50 de euro. Taxa nu este, intr-adevar, foarte ridicata, dar ca principiu platile electronice trebuie sa ajute contribuabilii sa isi achite obligatiile fiscale, iar o astfel de taxa este un pas inapoi”, a spus reprezentantul PWC. Declaratia unica privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (Formular D112) poate fi depusa de angajatori incepând cu data de 7 februarie. Termenul limita este 25 februarie pentru obligatiile declarative aferente lunii ianuarie 2011. Pâna la data de 1 iulie 2011, contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghiseu. Depunerea prin internet presupune achizitionarea unui certificat digital calificat de semnatura electronica emis de furnizorii autorizati (CertSign, DigiSign sau TransSped) si inregistrarea acestuia la organele fiscale. Dupa data de 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie. Depunerea prin internet presupune achizitionarea unui certificat digital calificat de semnatura electronica emis de furnizorii autorizati si inregistrarea acestuia la organele fiscale. Semnatura electronica costa 50 de euro, urmând ca reinnoirea sa coste in jur de 30 de euro. Furnizorii acreditati sunt CertSign, DigiSign sau TransSped. Circa 470.000 de contribuabili au obligatia sa depuna declaratia unica la ANAF.

Andrei Ispas

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
189 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger