AcasăOldVezi ce taxe auto infernale se pregatesc pentru 2011

Vezi ce taxe auto infernale se pregatesc pentru 2011

Anul 2011 va fi unul de foc pentru cei care vor sa-si cumpere o masina noua sau second-hand. Si asta pentru ca, de la anul, noua taxa auto se va aplica si pentru motorizarile Euro 5 (care pâna acum erau scutite de taxa), iar taxa auto pentru celelalte norme de poluare creste, ajungând chiar la valori duble fata de acest an.

Surpriza! Potrivit noilor reglementari, din 2011 vor fi taxate si modelele Euro 5. Astfel, pentru o masina Euro 5 de 1.400 centimetri cubi, taxa auto va fi de 126 de euro, iar pentru o masina de 3.000 de centimetri cubi, posesorul va scoate din buzunar, in medie, 1.700 de euro. Concret, pentru un Duster cu motor 1.5 cc cu motorizare Euro 5, taxa auto este de aproximativ 295 de euro.

*Euro 4, taxa mai mare cu 50%*

Marea problema la masinile cu motorizari Euro 4 este vechimea, taxa medie pentru acestea fiind aproape dubla fata de modele Euro 4 mai vechi, de pâna la 5 ani. Astfel, la Euro 4, taxa creste fata de cea actuala si ajunge la 438 de euro pentru un motor mic. La motoarele cele mai cautate, de 2.000 de cm cubi, se va plati dublu, adica 2.100 de euro fata de taxa actuala de 1.060. Motorizarile de peste 3.000 de centimetri cubi vor costa la prima inmatriculare 7.660 de euro. La masinile de lux, cu motorizari de peste 5.000 de centimetri cubi, taxa de inmatriculare poate ajunge si la valori de peste 10.000 euro.

*Taxa pentru Euro 3 incepe de la 1.095 euro*

In cazul masinilor echipate cu motor Euro 3, valoarea medie cresterii taxei auto se cifreaza tot in jurul valorii de 50%. Astfel, taxa pentru Euro 3 incepe de la 1.095 de euro si ajunge la 3.800 euro. Diferenta o face tot capacitatea motorului, fiind diferente foarte mari intre motoarele sub 1,4 litri si cele peste aceasta capacitate cilindrica. De exemplu, pentru o masina cu un motor de 1.400 de centimetri cubi, veche de sapte ani, se vor plati, in medie, aproape 1.100 de euro, fata de 672, taxa actuala. Pentru o masina de 2.000 centimetri cubi, veche de cinci ani, in locul taxei actuale de 2.394 euro, soferii vor scoate din buzunar aproape 3.900 de euro.

*Euro 2, Euro1 – mai bine nu*

La masinile cu motorizari Euro 2 lucrurile se complica. Si asta pentru ca, daca vei dori sa-ti cumperi o astfel de masina, care are peste 2.000 centrimetri cubi, risti sa platesti o taxa auto mai mare decât valoarea de achizitie a masinii. Pentru o astfel de masina, veche de 11 ani, vei scoate din buzunar pentru taxa 5.524 de euro fata de 3.500 cât e taxa acum. Daca insisti si vrei o masina cu Euro 2 cu motor mai mic (de 1.400 cc) afla ca taxa este de peste 2.500 de euro daca masina este veche de 10 ani, fata de valoarea actuala de 1.600 de euro. In privinta masinilor cu Euro 1, aici taxa aproape se dubleaza. Pentru o masina cu motor de 1.400 veche de 15 ani vei plati pentru inmatriculare in 2011, 1.614 euro fata de 980 euro, taxa actuala.
La masinile non-euro nici nu are rost sa ne gândim, taxele pentru acestea putând ajunge si la 30.000 de euro.

*De ce cresc taxele de inmatriculare atât de mult?*

Modificarile sunt argumentate de catre autoritati prin faptul ca Uniunea Europeana impune reducerea drastica a nivelului de poluare in orase, iar nerespectarea acestor directive duce la plata unor amenzi chiar si de 100.000 de euro pe zi.

Ion Bogdan

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
61 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger