AcasăOldSe vând peluzele National Arena

Se vând peluzele National Arena

Cel mai mare stadion din România, dedicat fotbalului, construit dupa standarde occidentale, cu o capacitate de 55.600 de locuri, va fi gata la inceputul lui 2011. National Arena va deveni o afacere si pentru Primaria Bucurestilor, cele doua peluze urmând sa fie vândute, pe o perioada de timp determinata, unor mari companii.

Mircea Sandu a anuntat, ieri, cu ocazia vizitei efectuate pe santier, ca amicalul România – Argentina, care va inaugura arena, se va disputa in luna august 2011. „Se poate compara cu orice stadion din Europa. Este o arena de 5 stele, de Top Class, poate gazdui orice fel de competitii. In august va fi meciul cu Argentina si, pâna atunci, trebuie sa facem doua simulari“, a declarat Sandu.

*Surse de bani: Dacia si Coca-Cola*

Pentru a face bani dupa modelul marilor arene vest-europene, Primaria va inchiria anumite spatii de pe stadion marilor companii, prin intermediul unei firme germane care se va ocupa de administrarea intregii baze, complex care include magazine si restaurante. Sursele National afirma ca trei mari firme si-au anuntat deja intentia de a cumpara anumite zone ale arenei sau chiar numele stadionului: Dacia (prin numele Duster, primul SUV al marcii auto), Coca-Cola, dar si Ursus, marca de bere dorind ca peluza in rosu sa-i poarte numele. Pentru peluze, ar fi vorba de sume cuprinse intre 1 milion si 2,5 milioane de euro pe an.

*Modelul Toyota e la Praga*

Toti banii veniti din publicitate vor merge in contul Primariei Capitalei, cea care a suportat, alaturi de Guvern, toate costurile constructiei. In Cehia, Turcia si Germania, marile arene poarta numele unor sponsori, iar unele dintre peluze se vând dupa acelasi tipar. E de notorietare cazul arenei din Praga, care a primit numele Toyota pentru o perioada de 10 ani, firma contribuind cu 75 de milioane de euro, jumatate din costul constructiei.

*Beton mai mult, exista risc seismic*

National Arena are o suprafata de 105.000 metri patrati si o inaltime de sase etaje, include un complex cu garaj subteran cu 220 de locuri de parcare, 40 de loji a câte 12 locuri, sali de conferinta si restaurante. Accesul se va face prin 96 de intrari. Pentru masiva constructie au fost folositi aproximativ 100.000 de metri cubi de beton si 25.000 de metri cubi de prefabricate. Spre deosebire de arenele germane, pentru constructie a fost folosita o cantitate de beton cu 35 % mai mare, din cauza conditiilor seismice existente in tara noastra.

Flavius Dobrescu

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
158 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger