AcasăOldPatriciu declara razboi total supermarketurilor

Patriciu declara razboi total supermarketurilor

200 de milioane de euro. Atit investeste compania Mercadia controlata de omul de afaceri Dinu Patriciu pentru lantul de magazine Mic.ro. Acestea functioneaza deja de un an de zile in regim de bacanie, iar pina in prezent, in Bucuresti sint deschise peste o suta de asemenea magazine.

Visul secret al lui Dinu Patriciu este suprematia acestor bacanii pe piata de retail din România in detrimentul super si hypermaketurilor, care, in opinia omului de afaceri, sint straine spiritului de afaceri românesc.

*O Mic(a) armada impotriva gigantilor*

Dinu Patriciu spune pe fata ca scopul declarat al afacerii Mic.ro este distrugerea unui mod de a face comert strain modului de retail din România.
“Daca am o dorinta, aceea este sa distrug comertul importat, mimetic, importat din Vest. Abia astept sa vad cum dau coltul”, a declarat omul de afaceri. Care este motivul supararii lui Dinu Patriciu? “Marii retailisti nu au facut decit sa distruga comertul traditional românesc prin distrugerea micilor magazine de cartier”, a declarat in exclusivitate pentru „National” Dinu Patriciu.
In acest sens, omul de afaceri a adaugat ca isi doreste ca oamenii sa faca o data pe luna sau cit mai rar cu putinta drumuri catre supermarketuri. “Eu cred ca asta e directia catre care trebuie sa ne indreptam. Timp de 20 de ani, prin mimetism fata de forme straine, am pervertit ceva din spiritul traditional care disparuse oricum in ultimii 50 de ani”, a mai spus Patriciu. Omul de afaceri doreste ca pina la finele anului viitor reteaua Mic.ro sa ajunga la 2.000 de magazine mobile si 1.000 de magazine de cartier.

*Cumparaturi pe caiet*

Problema e ca supermaket-urile au o gama foarte variata de produse, de aproximativ 30.000 de repere pe cind, in acest moment, bacaniile
Mic.ro ofera doar o gama de 2.000 de produse.
“Lucrurile nu vor ramine asa. Pe viitor, avem in vedere sa vindem toata gama de produse care se gasesc acum in marile magazine pe baza de cataloage speciale”, ne-a declarat Dinu Patriciu.
Momentan, singurul punct slab al afacerii Mic.ro sint preturile inca mari fata de concurenta marilor retaileri sau chiar a bacaniilor clasice de cartier cu un procent situat undeva intre 25 si 35%. “Preturile nu sint mai mari. Sint doar diferite”, sustine omul de afaceri.
Cert este ca, potrivit conducerii companiei, datorita dezvoltarii propriei baze logistice, in curind preturile vor scadea.
Si, pentru ca Mic.ro sa se apropie cit mai mult de spiritul bacaniilor traditionale, va fi permisa pentru clientii fideli vinzarea pe datorie.

Bogdan Panturu

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
56 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger