AcasăOldIata cum poti sa-ti protejezi afacerea de criza

Iata cum poti sa-ti protejezi afacerea de criza

La criza economica putini patroni au stiut sau stiu sa raspunda corect. Unii au luat decizii alandala, care i-au impins spre faliment, altii au fost mai precauti si au asteptat sa vada ce se intimpla in piata. De fapt, in aceasta perioada, oamenii de afaceri s-au impartit in trei mari categorii: „panicatii”, pentru care criza este o mare nenorocire, „negativistii”, cei care pur si simplu refuza sa creada ca au probleme, si „moderatii”, cei care au privit problema la rece imaginind cele mai optime solutii pentru firma. Asadar, ce ar trebui sa faca un patron astfel incit sa simta cit mai putin efectele crizei?

In primul rind, trebuie depasita frica. Multe persoane au tendinta de a exagera amploarea unei situatii tensionate. Frica de esec in afaceri nu face decit sa te afunde si mai tare in probleme.
Cu frica, nu veti putea lua decizii bune si cu efect imediat daca nu veti gindi limpede si daca atmosfera din companie nu ofera un mediu de actiune structurat si echilibrat, care sa asigure o reabilitare in timp a afacerii.

*Nu va grabiti sa faceti disponibilizari*

Suferiti de lipsa de lichiditati si v-ati propus o reducere drastica a cheltuielilor prin redimensionarea departamentelor din firma? Nu va grabiti sa reduceti toate locurile de munca din companie in aceeasi proportie. Analizati bine care sint departamentele strategice, care sint pozitiile-cheie de care veti avea nevoie pe termen lung si nu renuntati la acestea, se arata pe site-ul manager.ro. Si atentie! Chiar daca pe moment va costa mai mult, refacerea lor dupa terminarea crizei va va costa si mai mult.

*Fara reduceri de dragul reducerilor*

Inainte de a aplica orice reduceri, analizati care este eficienta lor, care este impactul pe termen lung al acestor reduceri si daca nu cumva, in loc sa faceti economii, va provocati singuri mai multe pagube. Ati facut o analiza a nivelului salariilor din companie si ati constatat ca unele pozitii de top au salarii pe care acum le priviti ca fiind „foarte mari”. Nu va grabiti sa le micsorati. Apelati mai degraba la strategia reducerii partii flexibile din pachetul de salarizare oferit angajatilor-cheie.

*Evitati politica celor mai mici preturi*

Verificati impactul pe termen lung asupra costurilor reale din companie, astfel incit sa nu va treziti cu pierderi si mai mari decit cele la care va gindeati. Din dorinta de a nu va pierde clientii sinteti dispusi sa oferiti mari reduceri de preturi la produsele si serviciile firmei. Pina la un anumit punct s-ar putea ca strategia sa dea roade, dar exista si riscuri considerabile:

S-ar putea sa constatati ca incasarile nu va acopera cheltuielile si nu veti putea sa asigurati salariile propriilor angajati.
Vor exista clienti care vor considera ca produsele firmei s-au ieftinit asa de mult pentru ca le-a scazut calitatea. Astfel de reactii ale clientilor ii demotiveaza puternic pe angajati.
Dupa terminarea crizei s-ar putea sa va treziti ca angajatii cei mai buni au parasit compania si va va fi foarte greu sa refaceti imaginea firmei si sa reveniti la preturile practicate inainte.

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
53 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger