AcasăOldLista "bubelor" din contractele bancare

Lista „bubelor” din contractele bancare

De la o zi la alta tot mai multi români se arata nemultumiti de colaborarea cu propriile banci. De aici si crearea a zeci de grupuri de discutii pe internet si nu numai, care au ca scop fie gasirea unor solutii amiabile in conflictele cu bancile fie actionarea in judecata a institutiilor. In continuare va prezentam principalele nemultumiri care au devenit subiecte de discutie si care, credem, sint de interes general.

*ING Bank*

Clientii ING afirma ca nu sint de acord cu noua formula de calcul a dobinzilor propusa de ING, in conditiile in care banca propune doua marje fixe care se adauga indicilor de referinta. Astfel, clientii ING vor sa se adune cit mai multi pentru a fi reprezentati de un avocat intr-un proces colectiv impotriva bancii.

*Credit Europe Bank*

Clientii Credit Europe Bank arata ca sint nemultumiti de comisionul de administrare lunara, de 0,15% din sold. Clientii Credit Europe Bank sint nemultumiti si de neacordarea unor facilitati clientilor carora li s-a diminuat venitul, dar doresc o solutie de compromis pentru a duce imprumutul la sfirsit.

*Raiffeisen Bank*

Membrii grupului „impotriva abuzurilor Raiffeisen”, aproximativ 200 de persoane, au ca obiective eliminarea comisionului administrare lunara a creditului sau reducerea acestuia la o valoare reala a costului de administrare si obligarea bancii sa aplice OUG 50/2010.

*Otp Bank*

Grupul OTP Bank România a fost creat „pentru clientii nemultumiti si abuzati de catre banca” si este format din peste 150 de persoane, care au ca scop formarea unui proces colectiv. „Noi nu sintem impotriva bancii. In principiu nemultumirile noastre nu se leaga de comisioane abuzive ca in cazul celorlalte banci, ci de rata dobinzii, marita nejustificat si aberant”, a afirmat unul dintre clienti.

*BCR*

Clientii BCR care sint interesati de implementarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului 50, dar care au reclamat si unele nereguli existente in contractele vechi. Cum ar fi modul de calcul al dobinzii, care variaza in functie de o dobinda de referinta afisata la sediile bancii.

*Bancpost*

Un alt grup infiintat cu ceva timp in urma este cel al clientilor Bancpost, care se declara impotriva clauzelor abuzive care se regasesc in contractele de credit. La fel ca in cazul altor banci, rata de referinta in functie de care se calculeaza dobinda nu este transparenta intrucit banca nu pune la dispozitia clientilor o formula de calcul.

*RBS*

Desi sint mai putini nemultumiti de aceasta banca, un client care face parte din grupul RBS se teme ca, intrucit in contractele vechi nu exista mentionata existenta unei marje, banca ii va impune o marja de 6-8 puncte procentuale, la care sa se adauge indicele de referinta Euribor. Astfel, el anticipeaza ca dobinda pe care o plateste nu poate avea decit un trend crescator, intrucit Euribor se afla in prezent la niveluri minime.

*Volksbank*

Clientii Volksbank, care s-au adunat in cel mai numeros grup, de peste 2.000 de persoane, s-au intilnit deja de mai multe ori, discutind si cu conducerea bancii, fiind in prezent aproape de declansarea unui proces colectiv impotriva institutiei. Acestia aduna aproape toate nemultumirile clientilor tuturor celorlalte banci.

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
90 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger