AcasăOldNelu Iordache nu mai zboara, face autostrazi in Irak

Nelu Iordache nu mai zboara, face autostrazi in Irak

Daca in România businessul lui Nelu Iordache nu mai merge ca pe “vremuri” (deh, liberalii nu mai sint la putere), controversatul om de afaceri se reorienteaza … geografic si pozeaza in investitor de succes pe alte plaiuri.

Firma de constructii Romstrade, detinuta de Iordache, a obtinut un contract de constructie a unui tronson de autostrada in Irak. Asa ca Iordache „pleaca” in Irak sa puna la punct ceea ce nici americanii nu au reusit: sa reconstruiasca tara ravasita de razboi. Lasind gluma, contractul pe care a pus mina compania de constructii a lui Iordache ar putea fi o gura de aer pentru controversatul om de afaceri. Mai ales ca Blue Air (transport aerian low cost), cealalta firma a lui Iordache, trage sa moara din cauza datoriilor, lipsei de finantare si reducerii numarului de pasageri.

*Contract la „secret”*

Reprezentantii Romstrade au anuntat ca firma a obtinut un contract de constructie a unui tronson de autostrada cu o lungime de 35 de kilometri in Irak, in regiunea Kurdistanului irakian. Potrivit oamenilor lui Nelu Iordache, Romstrade este principalul contractor, iar lucrarile vor incepe la jumatatea lunii octombrie. Insa, detaliile asupra contractului se opresc aici. Romstrade nu precizeaza care este traseul pe care va fi plasat drumul pe care urmeaza sa-l construiasca si nici valoarea contractului. Cit despre modalitatea prin care va incasa banii de la irakieni, ea este „confidentiala”. Dar care ar fi motivele acestei „expansiuni” cu care se lauda Nelu Iordache? In primul rind, in România dominata de criza statul nu prea mai are bani de aruncat pe fel de fel de contracte aberante (vezi construirea de autostrazi care nu exista, lucrari de intretinere de sosele care se fac praf dupa citeva luni etc). Iar fara „cadouri” de la stat, firmele clientelare dispar. Romstrade este doar un exemplu care arata cum poti creste un business in România daca ai afaceri cu statul.

*Nu mai are balta peste*

Firma lui Nelu Iordache este recunoscuta pentru o serie de contracte de constructii (in special drumuri) a caror valoare initiala aproape ca s-a dublat prin celebrele deja acte aditionale. Nu e de mirare ca firma lui Iordache a ajuns, anul trecut, cea mai mare din România in domeniul constructiilor. De altfel, doar contractul pentru extinderea si de completare a Centurii de Nord a Bucurestiului, intre DN2 si DN1, a adus companiei Romstrade 70 de milioane de euro. Dar, acum „balta” (adica statul) nu mai are „peste”, iar baietii „descurcareti”, precum Nelu Iordache, incep sa dea din colt in colt si sa caute macar strategii de imagine, cum este „expansiunea” in Irak.

*Irakienii nu platesc inainte*

Apropo de Irak… acolo statul nu plateste lucrarile in avans, asa cum se intimpla in România, ceea ce probabil inseamna ca Nelu Iordache va finanta constructia tronsonului, dupa care poate spera ca isi va recupera si banii (sa nu uitam ca irakienii nu sint tocmai cei mai buni platnici din lume). Iar daca platile vor intirzia, cealalta companie a lui Nelu Iordache, Blue Air, care exista acum pe „spatele” Romstrade, va disparea din peisaj.

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
129 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger