Cauta

De ce aruncam averi pe produse de designer?

Dincolo de suma (deloc neglijabila) pe care o poti aloca achizitionarii unei piese autentice de designer, intrebarea de baza este: te-ar deranja sa stii ca porti, de exemplu, o geanta falsa Alexander Wang? Studii recente demonstreaza ca raspunsul este invariabil “DA!”. Nevoia de branduri si de produse autentice este un instinct uman adinc inradacinat. De exemplu, dorim un iPhone original nu pentru ca este neaparat mai bun, ci pentru ca este unul autentic, original. Aceeasi logica se aplica si in cazul gentilor Hermès, al ceasurilor Rolex, tricourilor Prada si al pretioaselor obiecte de arta. In vreme ce un ceas Rolex este o minunata mini-masinarie a timpului, valoarea ceasului nu are absolut nicio legatura cu functiile sale, ci depinde de autenticitatea intacta a brandului ca atare. Pretul obiectelor false sau copiate dezvaluie lucruri interesante despre cum mintea umana calculeaza valoarea adevarata a lucrurilor. Este usor sa categorisesti acest comportament ca fiind snob. Poate ca ii desconsideram pe acei infatuati pretiosi care poarta genti de calatorie Louis Vuitton sau care se lauda cu telefonul Vertu sau care poarta lenjerie cu logo urias, iar concluzia pe care o tragem facil este ca nu au facut decit sa cheltuiasca o enorma suma de bani pe ceva despre care cred ca le imprima un soi de statura sociala sau, de ce nu, ca se folosesc de aceste branduri pentru a-si masca nesiguranta. Dovezile ne arata, insa, astazi ca toata increderea noastra in autenticitatea unui produs – in special atunci cind aceasta autenticitate este sustinuta de campanii eficiente de marketing – este un instinct uman care se manifesta de la virste fragede. Exista anumite lucruri a caror valoare depinde de legitimitatea lor. Poate ca ascultam muzica piratata pe
iPhone, dar vrem ca iPhone-ul sa fie original. Vrem ca logo-ul Apple sa fie autentic. De ce? Pentru ca brandul s-a insinuat profund in latura emotionala a creierului nostru. Pentru ca atunci cind vezi acel logo, nu vezi un obiect, ci o valoare. Oamenii au invatat sa raspunda la tot ceea ce nu este musai functional, la acele subtile conotatii transmise de reclamele glossy.

Fashion Hunter

Ultimele stiri

  • Premiul Nobel pentru Literatură a fost câștigat de Cartea Mileniului OMUL VĂLURIT
  • Alege ce citești
  • Vizita lui Iohannis în SUA: România dă tot și nu primește nimic!
  • S-a rupt lanțul de iubire. Moldovenii, respinși pe bandă rulantă la intrarea în România
  • Rapid Premier League
  • Dovezi zdrobitoare. Camioanele supraîncărcate ale ucrainenilor ne-au făcut praf infrastructura
  • Sabotaj împotriva statului. Contractele cu operatorii străini din Portul Constanța, în defavoarea țării
  • Femeia cu cele mai mari buze din lume și-a injectat și nasul, pentru a echilibra trăsăturile feței – FOTO
  • Unde se vând lingourile de aur “ca pâinea caldă”
  • „Supa vulcanică”, umătoarea sursă de minerale esențiale?
  • Exit mobile version