AcasăOldDe ce aruncam averi pe produse de designer?

De ce aruncam averi pe produse de designer?

Dincolo de suma (deloc neglijabila) pe care o poti aloca achizitionarii unei piese autentice de designer, intrebarea de baza este: te-ar deranja sa stii ca porti, de exemplu, o geanta falsa Alexander Wang? Studii recente demonstreaza ca raspunsul este invariabil “DA!”. Nevoia de branduri si de produse autentice este un instinct uman adinc inradacinat. De exemplu, dorim un iPhone original nu pentru ca este neaparat mai bun, ci pentru ca este unul autentic, original. Aceeasi logica se aplica si in cazul gentilor Hermès, al ceasurilor Rolex, tricourilor Prada si al pretioaselor obiecte de arta. In vreme ce un ceas Rolex este o minunata mini-masinarie a timpului, valoarea ceasului nu are absolut nicio legatura cu functiile sale, ci depinde de autenticitatea intacta a brandului ca atare. Pretul obiectelor false sau copiate dezvaluie lucruri interesante despre cum mintea umana calculeaza valoarea adevarata a lucrurilor. Este usor sa categorisesti acest comportament ca fiind snob. Poate ca ii desconsideram pe acei infatuati pretiosi care poarta genti de calatorie Louis Vuitton sau care se lauda cu telefonul Vertu sau care poarta lenjerie cu logo urias, iar concluzia pe care o tragem facil este ca nu au facut decit sa cheltuiasca o enorma suma de bani pe ceva despre care cred ca le imprima un soi de statura sociala sau, de ce nu, ca se folosesc de aceste branduri pentru a-si masca nesiguranta. Dovezile ne arata, insa, astazi ca toata increderea noastra in autenticitatea unui produs – in special atunci cind aceasta autenticitate este sustinuta de campanii eficiente de marketing – este un instinct uman care se manifesta de la virste fragede. Exista anumite lucruri a caror valoare depinde de legitimitatea lor. Poate ca ascultam muzica piratata pe
iPhone, dar vrem ca iPhone-ul sa fie original. Vrem ca logo-ul Apple sa fie autentic. De ce? Pentru ca brandul s-a insinuat profund in latura emotionala a creierului nostru. Pentru ca atunci cind vezi acel logo, nu vezi un obiect, ci o valoare. Oamenii au invatat sa raspunda la tot ceea ce nu este musai functional, la acele subtile conotatii transmise de reclamele glossy.

Fashion Hunter

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
38 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger