AcasăOldCum ne trag supermarketurile in piept

Cum ne trag supermarketurile in piept

Ca tot e criza si comerciantii sint in pana de idei despre ce si cum sa mai faca sa-si atraga clientii, unii baieti destepti s-au gindit ca tot „fraiereala” la cintar e cea mai eficienta. Daca in magazinele din Vest, in loc sa scumpeasca produsele, comerciantii au preferat sa vinda aceeasi marfa la acelasi pret dar in cantitate mai mica, la noi, unii comercianti fac acelasi lucru numai ca putin mai mioritic…

*Greii la control*

Zilele trecute, comisarii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC) au descoperit, in urma controalelor efectuate in mai multe hipermarketuri din Capitala, nepotriviri la gramaj dar si etichete cu informatii false. Astfel, potrivit unui comunicat ANPC, in urma controalelor au fost date amenzi in valoare totala de 43.500 de lei.

In continuare va prezentam o parte din abaterile de la magazinele luate la puricat de comisarii ANPC.

*Carrefour*

la cantitatea declarata de 1.000g zahar au rezultat la cintar cantitati de 967g, 960g, 948g, ceea ce reprezinta dublul tolerantei negative admise iar intreaga cantitate a fost retrasa de la comercializare.

fructe cuburi ambalate la care cantitatea inscrisa pe eticheta era diferita de cantitatea reala a produsului, diferenta fiind de circa 30g (greutatea ambalajului de prezentare).

*Mega Image*

sunca de casa, preambalata in vid, avea aplicate doua etichete care prezentau cantitati diferite, astfel incit eticheta aplicata de comerciant mentiona o cantitate neta mai mare cu 6 grame decit cea inscrisa de producator. Cele 6 grame in plus erau, de fapt, greutatea ambalajului. Cu alte cuvinte, consumatorul era obligat sa plateasca ambalajul la pret de carne.

*Gima*

rosii Cherry ambalate in caserole care aveau inscrisa pe eticheta cantitatea ce o cuprindea si pe cea a caserolei (5g), consumatorul fiind obligat sa plateasca pretul caserolei la pretul rosiilor Cherry.

*Real*

salata de iarna, rosii si struguri, ambalate la caserole, la care s-au constatat diferente intre cantitatea neta a produsului si cea etichetata prin includerea greutatii ambalajului in cantitatea totala, consumatorul fiind obligat sa plateasca pretul caserolei (intre 14 si 20g) la pretul produselor continute.
Pentru nereguli privind dezinformarea consumatorilor au mai fost amendate si magazinele Kaufland si Billa.

Ion Bogdan

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
72 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger