“Care criza, monser?” Iata singura intrebare valida spre care ne putem orienta intr-un moment ca acesta, in care ne sint indicate statistici clare si rezultate financiare ale principalilor jucatori de pe piata de lux.
Daca in prima luna a anului, profitul grupurilor de lux semnala fie stagnare, fie un usor declin, date recente ne arata ca oamenii si-au redescoperit apetitul pentru shoppingul de calitate, la sume mai mult decit competitive. Profitul grupului LVMH a crescut cu 52,8% in prima jumatate din a doua parte a anului. In egala masura, vinzarile Hermès si Burberry au inregistrat un plus de 27%. De cealalta parte, concurentul LVMH, PPR a anuntat de curind ca cifrele sale sint destul de bune. Profitul a crescut cu 87% in primele sase luni ale anului 2010 gratie cererii de haine si accesorii pe piata din Asia.
O piata in care a cheltui abundent si discretionar devine o a doua religie, iar primii beneficiari sint, desigur, brandurile de lux. Si sa nu uitam de creatorii care deja i-au adus tribut: Karl Lagerfeld este primul dintre acestia, colectia Chanel-Shanghai prezentata primavara trecuta stind marturie. Daca si restul designerilor vor valorifica aceasta tematica, ramine sa aflam curind, in cadrul saptaminilor modei ce se apropie vertiginos.
Fashion Hunter