In timp ce electrocasnice precum televizoarele LCD “normale”, aparatele de filmat sau de fotografiat digitale, masinile de spalat, aspiratoarele au avut, acum pe timp de criza, scaderi de peste 25%, a existat o inovatie de ultima ora care i-a scos din minti pe români. E vorba de televizoarele 3D.
*Putine filme*
In ultimele trei luni, mii de români au stat la cozi si au dat si peste 10.000 sau 15.000 de lei pentru a-si lua mult-laudatele televizoare cu imagine tri-dimensionala. Iar surse din piata spun, ca in ciuda crizei, vinzarile de televizoare 3D se dubleaza de la luna la luna. Multi conationali au sperat ca au dat lovitura si ca vor vedea Campionatul Mondial de Fotbal 3D. Numai ca, multi au fost dezamagiti din simplul motiv ca, la noi in tara, au putut vedea meciurile in relief numai cei care erau conectati la o antena de satelit si la o televiziune straina care sa emita in 3D. Pe linga televizoare, românii au dat mii de lei si pe playere care sa ruleze continut 3D. Iar aici intervine marea problema. In afara de citeva titluri, printre care Avatar si Shrek, rafturile magazinelor sint cam goale cind vorbim de filme 3D. Chiar daca in urmatorii doi ani, sa zicem, vor aparea chiar zeci de titluri, tot va fi foarte putin daca ne gindim la investitia initiala in TV si player 3D de zeci de mii de lei. Dar asa cum românii nici nu s-au obisnuit bine cu televizorele full-HD ca au si aparut cele 3D, asa poate ca nici cu astea nu se vor obisnui prea bine pina la viitoarea “inovatie” de marketing.
Bogdan Panturu