Cauta

Cind Marius Bodochi e cel mai bun Salieri

Am fost sa vad „Amadeus“, o adaptare dupa piesa lui Peter Shaffer si scrisorile lui Mozart, in regia lui Marcel Ţop. Sigur ca m-am dus cu preconceptii, cum altfel? Doar am vazut cu multi ani in urma mult premiatul film al lui Miloš Forman, unde F. Murray Abraham a facut un rol exceptional pentru care, la rindu-i, a luat un Oscar din cele opt pe care le-a primit in 1985 filmul. Si astazi am in memorie, nealterate, secvente impresionante. Doua lucruri m-au incintat inainte de a ajunge la spectacol: faptul ca partitura lui Antonio Salieri ii este incredintata lui Marius Bodochi si ca acest proiect apartine Studioului Experimental de Opera si Balet „Ludovic Spiess“ din cadrul Operei Nationale Bucuresti.

*Un spectacol experimental de referinta*

Spectacolul a inceput in forta in foaierul Operei, cu un monolog vibrant al lui Salieri care ne-a invitat sa-l insotim. Am ajuns in Foaierul Galben, unde a avut loc reprezentatia. Scena in mijloc, la o jumatate de metru de spectatorii care practic o inconjurau. Scenografia, perfecta, adica esentializata, este semnata de Divrician. Costumele, concepute de Anca Cernea si realizate de Romanita Iovan si Mihaela Drafta, splendid adecvate viziunii regizorale. Ajungind aici, trebuie sa va spun ca aceasta m-a uimit de-a dreptul fiindca este complet detasata de cea hollywoodiana si o gasesc extraordinara. N-am vazut actori „condamnati“ la bine sau rau, la clisee intr-un cuvint. Spectacolul este viu, iar oamenii de pe scena sint verosimili, autentici, adevarati. Monstrul Salieri nu exista. Marius Bodochi il umanizeaza profund, ca intr-un antic ritual de purificare, dindu-i forta trairii profunde a dramei sale, nicidecum punindu-l facil in vreo rama prestabilita.
Evolutia tuturor personajelor este cheia succesului acestui spectacol care cu siguranta va ramine de referinta atit pentru marele Bodochi, cit si pentru Razvan Oprea (Mozart), care face un rol plin de prospetime si dinamism, absolut exceptional, dar si pentru soprana Simonida Lutescu (frumoasa si versatila Caterina Cavallieri), mezzosoprana Mihaela Ispan (o Constanze adorabila), Serban Cristache, Vasile Chisiu ori Marius Bolos. Pianista Lidia Butnariu si cvartetul de coarde „Resonance“ (sub bagheta dirijorului Ciprian Teodorascu) au facut ca geniul lui Mozart sa fie o prezenta aproape materiala. Marius Bodochi este un Salieri fenomenal, sustinind sublim uriasa incarcatura emotionala a spectacolului, dar sentimentul de intreg, complet, fara rest se datoreaza fara indoiala intregii distributii si regizorului deopotriva.

Sofia Mändel

Ultimele stiri

  • Mayday! Mayday! Mayday! Ce se întâmplă când un controlor de trafic aerian adoarme? Simplu: ROMATSA doarme și ea
  • Cum reacționează corpul la muzică: efectele ascunse asupra imunității și sistemului nervos
  • Parada Stoică de pe Calea Victoriei: ce pot învăța bucureștenii de la Seneca și Marcus Aurelius în 2025
  • Anchetatorii au găsit teancuri de bani acasă la finul lui Ion Mocioalcă. Managerul Spitalului din Caransebeș, reținut de DNA – FOTO
  • Un român, în topul mondial al științei: student la Cornell, cu cinci medalii internaționale în doi ani. Mendel Mendelsohn, în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • BREAKING NEWS. Secretar de stat din Ministerul Economiei, reținut de DNA (surse)
  • Bolojan a discutat cu retailerii. Ce se întâmplă cu plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază: „Ținând cont de situația actuală se vor conforma”
  • Liviu Cocoş, reţinut de DNA după perchezițiile de la Compania de Apă Brașov. Ce acuzaţii i se aduc celui care ocupă și funcția de prim-vicepreședinte PNL
  • Generalul american Mike Flynn: „George Soroș finanțează operațiuni teroriste globale/Arestare. Inculpare. ÎNCARCERARE!”
  • Bolojan le dă lecții și profesorilor. Știe cât timp trebuie să predea la catedră, altfel nu își merită salariile
  • Exit mobile version