AcasăOld„Micii imparati“ chinezi mor dupa produsele de lux europene

„Micii imparati“ chinezi mor dupa produsele de lux europene

Cind vine vorba de produse de lux si achizitii aspirationale, se pare ca tinerii consumatori chinezi, asa-numitii „mici imparati“, se dau in vint dupa produsele europene. Se pare ca principalul motiv ar fi banuiala ca produsele chinezesti nu sint suficient de bune din punct de vedere calitativ. Astfel, un studiu realizat recent pe 5 000 de tineri chinezi (20-35 de ani) din 15 orase a aratat ca economiile acestora tindeau spre zero si ca aproape toti recunosteau ca sint dispusi sa cheltuie mii de yuani pentru achizitionarea unor produse de lux occidentale. Spre deosebire de virstnicii care au trait privatiunile din epoca Mao si care sint mai tentati sa ecnomiseasca, noua generatie, expusa de la virste fragede influentelor culturii occidentale, pune accent pe exprimarea statutului. Poate asa s-ar explica de ce oficialii guvernamentali, care au inteles, in sfirsit, importanta impunerii unor marci locale pentru dezvoltarea unei economii iau masuri din ce in ce mai dure pentru incurajarea brandurilor chineze. Astfel, in martie anul acesta, oficialii din bogata provincie Zhejiang au atacat dur mai multe companii occidentale (Hermès, Hugo Boss, Tommy Hilfiger s.a.) pe motiv ca produsele lor nu ar respecta standardele de calitate impuse de China!

Cristina Barbu

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
39 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger