AcasăOldDa Vinci si Michelangelo, „ereticii” Renasterii

Da Vinci si Michelangelo, „ereticii” Renasterii

Ian Suk si Rafael Tamargo, experti in neuroanatomie la Universitatea de Medicina “Johns Hopkins” din Baltimore, au publicat un articol care i-au ridicat „cota” artistului renascentist Michelangelo. Acestia au observat ca pictorul a „ascuns” elemente anatomice in intreaga fresca a Capelei Sixtine, iar acum incearca sa decodifice mesajul celebrului artist. Inca din 1990, fizicianul Frank Meshberger a afirmat ca a decodificat „Crearea lui Adam de catre Dumnezeu”, localizata in centrul tavanului, unde Dumnezeu era figurat ca fiind creierul intregului Univers, o perceptie necanonica. Michelangelo a realizat acest lucru infatisindu-l pe Dumnezeu intr-o mantie de forma creierului uman in sectiune transversala. Suk si Tamargo completeaza „codul”, atragind atentia asupra scenei „Separarea luminii de intuneric”, din fata altarului, in care Dumnezeu „dezvaluie” imaginile maduvei spinarii si ale tulpinii creierului uman, disimulate in incheietura vesmintului si „marul lui Adam”. Cei doi cercetatori afirma ca nu este vorba de o pura coincidenta, ci mai degraba e un mesaj codificat.
Michelangelo era contemporan cu Leonardo da Vinci, un alt renascentist misterios si plin de „coduri”. Cert este ca Leonardo a fost primul cercetator care a facut sectiuni craniene, astfel incit sa puna in evidenta toate zonele creierului si modul de irigare. In general, artistii flo­rentini din acea perioada a Renasterii erau mult mai liberi in imaginatie, ceea ce a dus, deseori, la dispute cu parintii bisericii. Ei cunoscusera Academia platoniciana de la curtea lui Lorenzo de Medici, acei filozofi exilati din diverse tari aflati in vesnice dispute cu Biserica. Michelangelo a pictat Capela Sixtina intr-o cearta continua cu Papa Iuliu al II-lea.

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
578 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger