Cei care isi inchipuie ca, la vreme de criza, vinzarile de genti din piele de crocodil si alte produse „de fitze” au scazut, se insala amarnic. Ca si cum nu ar fi auzit de criza, Louis Vuitton si-a mai deschis un magazin la Londra, pe New Bond Street.
Pentru ca devalorizarea monedei europene, care ii face pe eurocratii de la Bruxelles sa-si smulga parul din cap (cei care mai au), a fost cit se poate de benefica pentru brandurile de lux, care „s-au scos” exportind in SUA si in Extremul Orient. Pentru Yves Carcelle, directorul executiv de la Louis Vuitton, devalorizarea monedei euro e o adevarata binecuvintare: costurile de productie s-au redus, iar exporturile au crescut. Si, odata cu ele, si profiturile. Mai ales ca publicul-tinta pentru astfel de produse nu prea a simtit recesiunea… Chiar si elvetienii de la Richemont (compania care detine brandurile Cartier si Montblanc) au inregistrat o crestere a vinzarilor cu 24% in luna aprilie, dupa un 2009 destul de neplacut sub aspectul incasarilor. Francezii de la Hermes si italienii de la Prada au inregistrat si ei cresteri – tot pe seama exporturilor in SUA si Orient. Mai ales ca Grecia, Spania si Portugalia, tari puternic afectate de criza, nu au fost niciodata niste piete din cale-afara de importante pentru produsele de lux.
Mircea Bujoreanu