AcasăOldMagazinul care sfideaza criza

Magazinul care sfideaza criza

Vestea achizitionarii magazinului londonez Harrods prin intermediul unui holding de catre familia regala a emiratului Qatar a cazut ca un fulger. In primul rind pentru angajatii magazinului, care cunosteau atasamentul fostului lor patron, miliardarul egipteam Mohamed Al Fayed, pentru Harrods.

*Doua ore pe zi, raion cu raion*

Excentricul miliardar nu lasa nimic nesupravegheat – el isi dedica doua ore pe zi vizitelor in magazin, pe care il inspecta raion cu raion si chiar metru cu metru. In plus, Al Fayed a dat nenumarate asigurari ca nu-si va vinde magazinul niciodata, negind in repetate rinduri zvonurile privind tratativele purtate in secret cu Qatar Holding…

*“Mecca” magazinelor de lux*

Care sint motivele reale (dincolo de cele 1,5 miliarde de lire sterline, adica 1,75 miliarde de euro) ale tranzactiei perfectate vinerea trecuta la ambasada Qatarului la Londra, nu se stie. In niciun caz nu de motive economice e vorba – Harrods a trecut prin recesiune fara s-o simta, iar de moda vinzarilor on-line nici macar nu i-a pasat. Pentru ca Harrods e Harrods, adica Mecca magazinelor de lux, unde „vin in pelerinaj” printii arabi cei plini de petrodolari si oligarhii rusi…

*O pereche de sandale de 72.000 de euro s-a vindut in trei ore*

Pentru unii, a tine in brate o punga Harrods e un semn incontestabil al pozitiei lor in societate. In fond, nu Harrods este magaziunl unde o pereche de sandale ornamentate cu pietre pretioase (rubine, safire si diamante) in valoare de 62.000 de lire sterline, adica 72.320 de euro, s-au vindut in numai trei ore? Pentru paza sandalelor create de designerul Rene Caovilla, angajatii lui Mohamed Al Fayad au apelat la o cobra egipteana…

*“Sala Egipteana” – 87 milioane de euro*

Pasiunea lui Al Fayed pentru istoria veche a tarii sale este binecunoscuta in intreaga lume. Datorita acestei pasiuni a aparut asa-numita „Sala Egipteana”, a carei amenajare a costat 75 de milioane de lire sterline (87,60 milioane de euro). In total, renovarile si amenajarile au costat 400 de milioane de lire sterline (aproape 470 de milioane de euro), dar a meritat: Harrods este vizitat de peste 15 milioane de cumparatori anual. Printre altele, si pentru ca deviza magazinului este „Omia Omnibus Unique”, adica „De toate pentru toti”. Fapt reflectat in anecdota despre clientul care, exprimindu-si dorinta de a cumpara o camila, a fost intrebat: „Cu cite cocoase doriti – cu una sau cu doua?”. In loc de incheiere, un zvon: Qatar Holding, care s-a angajat sa nu modifice nimic in faimosul magazin din cartierul Knightsbridge, ar intentiona, zice-se, sa construiasca o „replica Harrods” in Shanghai.

Mircea Bujoreanu

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
55 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger