AcasăOldOficialii chinezi ataca brandurile de lux

Oficialii chinezi ataca brandurile de lux

La inceputul acestei saptamini, Administratia pentru Industrie si Comert din bogata provincie Zhejiang, situata pe coasta de est a Chinei, a lansat un atac virulent impotriva „produselor vestimentare de lux, fata de care consumatorii chinezi manifesta o atractie nejustificata” pentru ca „se bucura de un tratament supra-national” si pentru ca „nu sint destul de bune pentru China”.

Conform Administratiei pentru Industrie si Comert din Zhejiang, 48 din 85 de produse analizate, fabricate de 30 de marci de lux cum ar fi Versace, Dolce&Gabana, Hermes, Hugo Boss, Louis Vuitton, Tommy Hilfiger si Zara „nu corespund standardelor de calitate chineze”. Declaratia a fost preluata de toata presa chineza – oficiala sau nu. Nu s-a anuntat (inca) aplicarea unor amenzi , dar nici nu e nevoie – publicitatea negativa va duce la scaderea vinzarilor. Si deci, la scaderea preturilor care, in cazul produselor occidentale de lux, sint mult mai mari, pentru ca acestea sint in general considerate a fi „mai de calitate” decit cele chineze. Pina acum, autoritatile de la Beijing nu au facut niciun fel de comentariu pe marginea comunicatului Administratiei pentru Industrie si Comert din Zhejiang. Dar autoritatile centrale stiu, mai mult ca sigur, ca singura piata pe care brandurile de lux occidentale nu au inregistrat scaderi in 2009, ci cresteri ale vinzarilor, e cea chineza. In schimb, marcile chineze – cu exceptia berii Tsingtao si a electrocasnicelor Haier – sint complet necunoscute in Vest. De fapt, din ce in ce mai multe marci occidentale intra in vizorul autoritatilor chineze care se ocupa cu controlul calitatii produselor – si nu de ieri, de azi. In anul 2006, o campanie asemanatoare a fost lansata impotriva produselor de ingrijire a pielii Procter & Gamble. Ca urmare a campaniei, geamurile reprezentantei din Shanghai ale firmei P & G au fost sparte de chinezoaicele furioase, care banuiau ca si-au dat pe fata cu „chimicale toxice”. Ulterior, s-a dovedit ca produsele Procter&Gamble nu contin nimic toxic, dar faptul era deja consumat. Dupa produsele de lux europene, au urmat laptopurile produse de Hewlett-Packard si Toshiba. La rindul lor, companile occidentale riposteaza, afirmind ca piata chineza e plina de imitatii si contrafaceri de proasta calitate . Fapt intru totul adevarat, de pe urma caruia au de suferit tot consumatorii… l

In loc de incheiere: Zheng Yumin, seful administratiei locale din Zhejiang, a recunoscut ca „drepturile consumatorilor sint parte integrala a strategiei nationale de competitivitate”.

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
46 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger